Summa sidvisningar

söndag 12 januari 2020

Sånt som absolut inte får hända!

 Dagen började bra med en smarrig frukost och ett pass på gymmet.

Jag som nästan aldrig kunnat äta på morgonen tycker nu att det nästan är dagens bästa måltid.
Var aldrig hungrig på morgonen eller men det är jag nu.

Men först måste jag ha kaffe och vakna till lite.
 Vi var till Borlänge och käkade lunch med Fanny och tjejerna efter träningen.

På vägen hem åkte vi förbi och hämtade upp Alice hos hennes farmor.
Hon skulle vara med oss ut till Grycksbo på julgransplundring senare.
 Men först ville hon att vi skulle ut och springa.
Sagt och gjort, var bara att ta på träningskläder igen och knyta på sig skorna, stoppa ner Fabian och Alice i vagnen och ge sig ut.

Robert var upp vid Lugnet och kollade på bandy.
Jag fick den briljanta idén att springa upp dit och kolla sen springa vidare.
Vad jag inte tänkte på var att det är 2 km uppförsbacke ca 50 kg barn i vagnen varav en satt med foten på hjulet och bromsade lite extra.

Jag trodde att både hjärta och lungor skulle hoppa ur kroppen innan jag var där....

Vi fick ihop närmare 6 km till slut i alla fall och det blev ett ordentligt träningspass 😆

 Hem och duschade sen ut till Grycksbo för att dansa runt granen, kolla tomtarna och få påsar av dom efter dansen.

 Det var så mörkt att vi nästan inte såg varandra.
Men vi kom hem med rätt barn med oss trots mörkret.

 Månen sken starkt över Runn efter att vi lämnat av Alice hos farmor igen.

Var bara att äta sen middag väl hemma igen och sen göra Fabian nattklar.

Vi brukar alltid kommunicera med varandra när vi ger nattmedicinen till honom.

Det gjorde vi inte idag...
Han får alltid första dosen när han sitter på toaletten och det hade han fått idag med.
Jag tog flaskan med ut i köket och skulle göra andra dosen, med en annan sorts medicin.

Gjorde iordning,  lade honom i sängen och gav honom flaskan.
Lutade omkull mig i soffan vilket var extra skönt ikväll.

Robert frågade om jag gett honom Melatonin.
Då stannade mitt hjärta!
NEJ!!

Jag hade gett honom Theralen igen istället för Melatonin!!

Det bara högg till i magen på mig och hjärtat bultade!
Nej! Vad hade jag gjort!?

Ringde 1177 och fick stå i kö 15 minuter innan en sköterska svarade.
Hon kunde på rak arm inte svara om det var någon fara så hon skulle kolla upp det och ringa mig igen.

Hon ringde ganska snabbt och sa att hon hade lugnande besked.
Fabian har sån låg dos så den dubbla han fått var absolut ingen fara🙏❤

Vilken lättnad att höra...

Nu kanske han sover hela natten istället🥰

Nej men fy vad rädd jag blev!
Fick sån ångest över vad jag gjort men blev lugn bara jag pratat med sköterskan.

Det gäller att ha huvudet på skaft hela tiden och kommunicera med varandra så att det blir rätt❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar