Summa sidvisningar

söndag 2 februari 2020

Tappade tänder, bra service och bröllopsdag


 Det tog tid för mig att bli frisk men har jobbat veckan som var ändå.
Inte kunnat träna på över två veckor så det kryper i kroppen på mig nu.
Ska försöka mig på nåt lugnare pass imorgon.
Ska dock börja dagen med ett besök på öron näsa hals för att kolla upp såret i näsan som ännu inte är helt bra.

Vi har hunnit med en hel del sen sist jag bloggade.
Robert har fyllt år så vi bjöd på hans favoriträtt, korv med bröd och hembakad marängtårta.

 Den här killen han har tappat tänder på löpande band.
Dom två framtänderna har hängt löst en längre tid.
Körde honom till skolan i torsdags och då var alla tänder kvar i munnen.
När vi kom in i skolan och skulle ta av jackan var ena framtanden borta och en stor glugg gapade där.

Tanden var spårlöst borta så den måste ha trillat ur nånstans mellan bilen och skolan😄

 Vi har firat Tennbröllop, 10 år som gifta!
Inte dåligt om jag får säga det själv.
Det har varit lite bergochdalbana men det hör väl ett äktenskap till kan jag tro.

Fabian sov hos Fanny så det blev en kväll på tu man hand.
Han har inte bara världens bästa syskon utan även bästa resursen på skolan.
Hon hämtade upp Fabian hos Fanny på morgonen efter och tog med honom till skolan❤

 Vi åt på Blackstone sen gick vi vidare till Pitchers som av en händelse visade hockey på storbildsskärm....

Dagen efter mådde jag allt utom bra trots en trevlig och rolig kväll.
Robert åkte på kryssning med Marko och Fanny fick hämta Fabian i skolan och ha honom tills jag repat mig igen🤢🙈

 Igår var Fanny och tjejerna till oss och vi bakade bullar och en supergod citronkaka.
Lägger in receptet på den längre ner.
Så otroligt god!

Bjöd grannarna på nybakade bullar och fick en bukett tulpaner tillbaka av dom sen 🙂🌷

 I natt blev Fabian förkyld och vaknade 03 och var helt tät i näsan.
Robert var uppe med honom hela natten och runt 9 somnade dom om.
När dom vaknade fattades en tand nere på honom!
Visste inte ens att den var lös, att han hade en lös nere på andra sidan visste jag om.
 Gick ner på stan för att kolla på en ny overall då dragkedjan gått sönder på den han hade.
Den var inte ens ett år gammal och kostade 899:- ny så det kändes lite surt.
Hade köpt den på Kappahl så vi gick dit igen.
Samma pris nu med men jag hade en kupong med 25% rabatt.

Kändes ändå som mycket pengar just nu, men Fabian hittade en pyjamas han ville ha så vi skulle köpa den.
I kassan frågade tjejen om jag ville utnyttja kupongen med 25% rabatt.

Så att jag avvaktar med den då dragkedjan gått sönder på overallen och kanske nyttjar den till en sån.

Men den kan du reklamera sa hon för hon såg att den inte var gammal och dragkedjan skulle hålla längre än så.

Så ut från butiken kom vi med en ny overall och en pyjamas för 134:- 👍🙏😀

Hade inte en aning om att man kunde reklamera kläder på det viset.
Fantastisk service av Kappahl måste jag säga!
 Fabian fick välja mellan en grön eller blå och han valde blå.
Det roliga var att när vi kom Ut från butiken hade han tappat andra framtanden uppe också!
Den hittade vi inte heller på så den låg väl kvar i gamla overallen vi fick lämna kvar😅

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar