Summa sidvisningar

söndag 23 februari 2020

Långlopp och rån i vårt kvarter

 Jag hade planerat gym idag men vädret ville annat.
Igår var det storm och spöregn hela dagen och idag klarblå himmel.

Stormen hade dock lämnat spår efter sig på flera ställen och det blev rena hinderbanan jag fick springa på.

Fick hoppa över omkullfallna träd på flera ställen.
 Det blev mycket uppförs på min runda idag, började med att springa upp mot Lugnet och backarna där.

Sen kom jag på efter 5 km att jag kunde springa upp till Stångtjärn.
Ringde Robert och frågade om dom inte kunde ta med lite torra kläder till mig och möta upp mig där.
Det gjorde dom och plockade även upp mormor och handlade korv med bröd efter vägen.
 Jag hann upp först och fick vänta en liten stund på dom.
Blev en bra runda, inte så snabb men den längsta på länge och som sagt mycket uppförsbackar blev det.

 Så kom dom och jag fick torra kläder, en skön brasa att värma mig vid och så grillade vi korv.

Fabian som inte har varken bästa balansen eller riktig koll på var han går snubblade över rötter och stubbar titt som tätt.
Men han är en tålig kille 🙂


 Korv med bröd smakar väl aldrig så gott som när man grillar ute.

 Vi fick en lång härlig dag ute i solen, det blåste dock lite kallt.
 När vi kom hem skulle Robert och en kompis kolla på vår bil som börjat låta lite konstigt.
Dom åkte ut ur garaget och ut på Trotsgatan som går utanför oss.
Där kom en polisbil i full fart med blåljus förbi dom!
Vår kvarterskiosk hade blivit rånad!
Ligger inte många meter från vårt hem.
Där jobbar den trevligaste personalen och jag hoppas verkligen att det gick bra för den som jobbade.

Så himla otäckt, där är vi ibland och har Fabian med oss.
Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar