Summa sidvisningar

måndag 14 december 2015

Varit Lucia för första gången i mitt liv

Det blev en himla tidig morgon. Robert är inte den smidigaste killen i stan. Han lyckades väcka upp oss alla före fem i morse. 
Jag kunde inte hålla mig för skratt åt honom.

Han tappar saker, sparkar och slår i överallt. Och när han gjort det så måste han dessutom svära en lång ramsa. Helst lite högt också.

Fabian och Selma somnade om och där satt jag och Fanny med grus i ögonen och drack kaffe för att vakna till.
Jag blev tidig till jobbet. Hade en massa saker att ha med till jobbet så jag fick skjuts av Robert.
Har skrivit en drös med julkort jag tänkte dela ut till mina vänner där innan jul.
Sen gjorde jag mig Lucia klar och inväntade mina vänner på lussefika. 
Kan inte minnas att jag någonsin varit Lucia. Ja när man gick på dagis möjligen och det var typ 25 Lucior samtidigt.
Men idag var det bara jag! Dom skrattade lite åt min hemsydda luciakrona med ljus som spretade åt alla håll. 
Efter alla förberedelser måste även en Lucia ta igen sig innan gästerna kommer.
Jag fick besök av en liten tärna och en tomtenisse på jobbet.
Dom var så fina så♡
Försökte få till lite julkort på Fabian idag.
Det var då rakt inte det lättaste. Han ville inte sitta still och han vägrade att att ha tomteluvan på.
Han var mer intresserad av sakerna som stod runt omkring honom. 
Men det är omöjligt att misslyckas med en bild på en sån söt kille.
Nu ska jag bara skriva ut julkorten och skicka iväg dom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar