Summa sidvisningar

torsdag 24 december 2015

Julafton nr1 och nr2

När vi var små, min bror och jag så fick vi alltid paket av tomten i en julstrumpa. Vi vaknade alltid jättetidigt och den som vaknade först väckte den andra. Så skyndade vi oss att kolla i strumpan och öppna paketen.

Mina barn har också alltid haft en julstrumpa och dom gjorde precis som mig och min bror när dom var små. Vaknade tidigt förväntansfulla och kollade i strumpan.

I år hade Fabian sin första jul med julstrumpa. Han sken som en sol och skyndade in till pappa som låg kvar i sängen för att visa honom vad han fått.  
Han hjälpte pappa att sätta upp stjärnan i toppen på granen. Jag fick "hjälp" att klä granen i övrigt.
Fabian tyckte granen blev så fin och han var väldigt sugen på att öppna alla paket som låg under den.
Fanny, Jesper, Selma och mormor kom in till oss tidigare och hjälpte till med mat och allt. 
Jag och Fanny kokade knäck och gjorde brända mandlar. 
Fabian och Fanny tog en paus i kökssoffan och hade lite pusskalas♡
Fabian var inte ett dugg blyg för tomten.
Men Alice var livrädd.
Selma var inge blyg eller rädd hon heller. Det var nog mest Alice som förstod vilken tomten var.
Barnen öppnade paketen med glädje. Både dom stora och små.
Mormor med sin fina docka hon stickat kläder till.
Fanny var också nöjd med vår julafton. 
Vi spelade bingolotto och jag vann 100 kronor. 
Fick ett ljus i julklapp som inte är som ett vanligt ljus. Det är nämligen en olja som man kan ha som massageolja när den smälter. 
Så idag när Fabian somnat efter vi kommit hem från Roberts föräldrar så masserade vi varandra lite för att testa ljuset. Doftar underbart gör det också. Finns att köpa i min kusins butik Calimero. 
Idag har vi firat jul hemma hos Roberts föräldrar i Grycksbo med hans syskon och lilla Elsa.
Roberts mamma hade lagat massor med god mat. År så magen stod åt alla håll.
Roberts fina syster Sara. Som är mamma till Fabians kusin Elsa.
Kö till den goda maten.
Fabian hade ätit innan oss och han hade gåträning runt bordet medans vi åt. 
Efter maten väntade vi på att tomten skulle komma.
Vi busade och lekte lite häst. Jag och farfar/morfar fick agera hästar.
Sen kom äntligen tomten! Fabian mötte glatt upp honom medan Elsa snabbt gömde sig bakom soffan.
Fabian fick massor med paket och han var alldeles uppspelt. Han fick duplo i ett paket och när han öppnat de var han inte alls intresserad av dom andra julklapparna tomten ville ge honom.
Nu har vi firat jul två dagar i rad. Imorgon blir det en lugn hemmadag. På annandagen kommer mina syskon med familjer hit. Ska bli riktigt roligt då vi nästan bara ses allihopa en gång om året. 

Hoppas att ni alla haft en riktigt härlig jul!! 
Kram på er♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar