Summa sidvisningar

söndag 13 december 2015

Från julmarknad till julbord (nr4)

Igår stod jag med min kompis Malin på julmarknaden i  Rättvik. 
Tyvärr hade jag glömt när jag tackade ja till att vara med henne att vi skulle på julfest med Roberts jobb...
Jag kunde bara stå där i tre timmar innan jag fick lov att packa ihop mitt och åka hem. Fick inte mycket sålt då folk inte ens hittat ut än. Gatorna var helt tomma sånär på en stor häst som gick fram och tillbaka. 
Det var många stånd som stod tomma också. Nu ska man väl inte jämföra sig med marknaden vid gruvan då den är enormt stor och drar tusentals med folk.
Jag hann hem precis och göra mig iordning för julbord innan det var dags att dra iväg till Dössberget. 
Bussen var fint pyntad med glitter och det bjöds på glögg.
Julbordet på Dössberget är helt klart oslagbart! 
Robert tog en (och annan) snaps till maten. Jag fixar inte riktigt att snapsa. 
Men äta det är jag rätt bra på...
Kändes helt rätt att börja och avsluta med julbord på Dössberget. 
Tre tallrikar med gott lyckades jag proppa i mig utan större problem. 
Efter julbordet åkte vi in till stan och gick ner på Pitchers men jag gick hem tidigare då det blev en lång dag med tidig morgon. Dessutom finns det en liten kille som gärna vill upp tidigt här hemma. 

1 kommentar:

  1. Hej hopp 😃!
    Så de va segt i Rättvik osså! Va i Insjön i dag, men där vart man inte rik hihi! Fast man mäter sig ju med gruvan hihi så nu få vi ladda ett år nu för nya tag vi gruvan :) Kramar

    SvaraRadera