Summa sidvisningar

söndag 13 december 2015

Man tager vad man haver

I morse körde det ihop sig lite med toalettbesöken. Fabian satt på toa när jag hastigt fick lov att göra nr 2 jag med. Det är tur vi har toaletterna mittemot varandra. Där satt vi med öppna dörrar och ropade åt varandra.
Jag satt och sydde på kvällen och Fanny hade badat dom små busarna. Hon gick på toa och var borta 30 sekunder. Så passade dom små trollen på att tillsammans öppna förpackningen med toapapper och sprida runt i hallen...
Selma har en förmåga att bita och äta på allt. Fabian satt och matade henne med papper, och hon åt. Dom är alldeles för påhittiga tillsammans dom där två. 
Ska ha Luciafika på jobbet imorgon. Jag tänkte överraska mina pensionärer med att vara Lucia själv. Hittade ett linne på loppis som är alldeles för trångt. Luciakrona hade jag ingen så det har jag sytt mig en egen idag.
Har även sytt mig en klänning mjukt skönt tyg.
Som vi har skrattat åt denna luciakrona på kvällen. Ljusen pekar åt alla håll och kanter. 
Ska linda på röda band imorgon och stadga upp ljusen lite bättre. Med lite fantasi kan man fixa det mesta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar