Summa sidvisningar

onsdag 2 december 2015

Hurra för snö!!

Idag har jag tillbringat dagen på mitt underbara jobb. 
Har satt upp julgardiner i lokalen och fick hjälp av en snäll dam. Det är som att umgås med ett gäng kompisar när man är på jobbet.

När vi var på julbordet fick jag den fina titeln "aktivitetsdrottning". En mycket fin titel tycker jag. 
När vi satt och spelade bingo så såg vi snön börja falla sakta ute. Det blev sådär vitt och fint ute på backen och jag blev glad som ett litet barn över snön som kom.

Glädjen hann dock lägga sig när jag skulle gå hem. Hann gå ett par steg i den knarrande vita fina snön och få några flingor i ansiktet. Sen övergick det i regn.....
Jag var lagomt dyngsur när jag kom hem.
Robert var nog mindre glad för snön och ännu mindre för regnet som blev underkylt och gjorde vägarna glashala. Dom varnade på nyheterna om väglaget.
Robert lyckades köra fast med bussen i halkan i Grycksbo och blev fast där i över 90 minuter.
Folk fick ta taxi för att komma hem efter jobbet. 

Sandbilen kom till slut så han kunde de fortsätta att åka vidare. En aning sen...

Fabian hade en knölig förmiddag och var ledsen och inte nöjd med nåt.
Han har även varit knölig på kvällen efter han somnat. Han var alldeles varm stackarn och har fått feber♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar