Summa sidvisningar

torsdag 28 maj 2015

Slut som människa

Hur kan man vara så trött som jag är?
Jag somnar hela tiden.
Snarkar som en skördetröska och drömmer mardrömmar.
Snarkningarna vet jag beror på övervikt. Lite svårt att motionera sovandes med en glass i truten bara....

Var en strålande vacker morgon när jag "trippade" (läs vaggade) till jobbet.
Man saknar verkligen solen och värmen nu.
Fabian vaknade precis när jag skulle gå. Han har så sköna sovstilar när han sover. Ligger ofta i fotänden eller med hela kroppen på kudden.

Idag har vi valt ekerskydd till rullstolen. Det blev dom med eldflammor på.
Sen har vi varit till Mora lasarett med Robert och hans ljumskbråck.
Sist fick han träffa en otrevlig läkare på Falu lasarett som skrev, om än motvilligt en remiss till Mora åt honom.
Hon i Falun sa att det inte skulle bli operation trots hans dagliga besvär av smärta.
I Mora var det helt annat mottagande. Mycket trevlig personal, fick komma in direkt och träffa en glad positiv läkare som sa att självklart ska han få operation för sina besvär.

Så jäkla skönt!!
Då kanske vi äntligen kan börja röra på oss och promenera tillsammans.
Fabian den lilla busen har verkligen fått in snitsen på att rulla så nu smiter han ifrån oss.
Hade väl aldrig kunna ens ana lite grann att han skulle lära sig efter redan en vecka.
Var väldigt tveksam till att han skulle kunna komma på hur man gör överhuvudtaget.
Men tji fick jag. Han rullar som han aldrig gjort annat.

Han somnade lite senare än vanligt ikväll.  Jag lade mig tidigare än vanligt istället.
Imorgon är jag ledig.
Då ska jag försöka ta tag i vårt hem.
Det ser ut som en orkan dragit igenom här.
Massor med tvätt som ska nåde tvättas och tas reda på.
Bänken full i disk och i maskinen ren disk som ska plockas ur.
Saker spridda precis överallt.
Min ork och energi räcker inte till till allt.
Den här veckan har det dessutom varit mycket annat än bara jobb.

Nästa vecka blir också tuff.
Då väntar två läkarbesök och förhoppningsvis ett svar från när Fabian sövdes för provtagning och magnetröntgen.

God natt alla fina människor runtomkring mig ♡

Robert! Jag älskar dig mycket mycket mer än vad jag älskar mig själv.
Tack för att du står ut med mig ♡♡♡

1 kommentar:

  1. Vill börja med att tacka dej för en väldigt bra blogg 😊 Sen kan jag känna igen mej när du skriver om din trötthet,snarkningarna och övervikten, jag fick för 5 år sedan en cpap (snarkmaskin) pga att jag snarkade. De gick så långt att jag somnade när jag körde bil, jag hade ca 700 andningsuppehåll per natt men sedan jag fått maskinen har jag lyckats gå ner 30 kg samt att jag mår jättebra, du kanske redan vet allt de här om cpapen men nu har du fått höra de igen 😃
    Ha de bra å sköt om dej /Monica

    SvaraRadera