Summa sidvisningar

torsdag 7 maj 2015

Dom bra dagarna är fler än dom dåliga

Trots att Fabian tyckte att det var uppstigning kl 04:30 så var det med lätta steg jag gick till jobbet.
Solen sken och det var riktigt skönt ute.
Fabian somnade om efter nån timme så han sov när jag gick till jobbet.

Hade en bra dag på jobbet och det kändes som fredag eftersom jag är ledig imorgon.
Det är nog den bästa fördelen med att jobba.
Att känna fredagskänslan.
Det har jag inte känt på många många år.
Har ju aldrig jobbat måndag-fredag tidigare.
Alltid helger och storhelger så man har knappt gjort skillnad på dagarna.
Nu är det verkligen en helgkänsla när jag är ledig.

Har haft kompisbesök även idag.
Två dagar på raken, helt otroligt.
Jag fick en parfym i present av henne som doftade fantastiskt gott.
Hon hade sitt lilla barnbarn med sig.
Den lilla stackaren med den hemska sjukdomen Krabbes.
Han är så fin. Världens längsta ögonfransar har han.
Så långa att dom tar i glasögonen han fick nyss.
Han får lov att ha glasögonen på nästippen för annars slår fransarna i glaset så han inte kan blinka.
Ofattbart vilket hemskt öde som väntar dom ♡

Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Beklagade oss om än det ena och än det andra och skrattade massor.
Precis som man ska kunna göra med en riktig vän.
Hade sytt en liten dress till honom dom fick med sig hem.
Ska sy flera, det är de minsta jag kan göra.

Fanny och Selma sover kvar här i natt. Har myst lite med Selma sovandes i min famn ikväll.
Fabian har till och med vågat krama Selma två gånger idag.
Annars brukar han tycka att hon är lite läskig.
Hon är så himla söt lilla Selma.
Saknar Alice gör jag också.
Har inte träffat henne sen hon sov hos oss.
Ska försöka träffa henne lite i helgen.

Nu ska jag sova för det tar på krafterna att gå upp halv fem på morgonen och sen hålla igång hela dagen.
Hoppas han sover lite längre imorgon.

1 kommentar:

  1. Cathrine, nu har du medvind istället för motvinden som har piskad dig i ansiktet!! Det var på tiden! Det är du väl värd!!! Njut av din lediga helg! Kram, Karin.

    SvaraRadera