Summa sidvisningar

söndag 3 maj 2015

Besökt Rättviks marknad

Idag var vädret mycket bättre och vi tog oss en tur till marknaden i Rättvik.
Hittade den perfekta parkeringsplatsen mitt i samhället.

Solen sken och klarblå himmel med det blåste lite kallt.
I lä var det riktigt skönt.
Vi strosade runt och kollade lite. Var inte alls så trångt som det brukar kunna vara.
Vi köpte två förpackningar med sån där fotkur som jag gjorde i vintras då jag tappade all gammal hud på fötterna.
Har aldrig haft så sköna fötter som då.
Den förpackningen köpte jag på Ica Maxi för över 200 kronor.
Dom här kostade 2 för 100 kronor så det återstår att se om dom ger samma effekt.
Sen köpte vi dom obligatoriska brända mandlarna och Langos till mig och Robert åt någon Indisk mat med kyckling. Gott var det.
På vägen hem från Rättvik stannade vi till i Grycksbo hos Rasmus och gratulerade honom i efterskott.
Nästa helg fyller jag 45(!!!) år....

Vi somnade av hela familjen när vi kom hem.
Fabian sov middag ända till klockan var närmare sju på kvällen.
Han brukar vanligtvis somna då och inte vakna.
Har bara inte hjärta att väcka honom när han sover så skönt.
Han sov i flera timmar.
Han blev uppe lite längre på kvällen och höll på att busa till halv elva när han somnade igen.

Imorgon ska jag börja jobba halvtid. Hoppas det går bra.
Har så svårt att inte hjälpa till med sånt jag inte borde.
Tycker att det är kul samtidigt som jag inte vill vara en belastning för den andra personalen.
Men jag känner av direkt i ryggen när jag gjort för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar