Summa sidvisningar

måndag 25 maj 2015

Kaos

Det är inte bara Fabians rum som är kaos.
Jag passade på att plocka ihop det på kvällen medan han satt i badet så håller det sig fint tills imorgon. 

Jag är så trött på allt vad försäkringskassan heter!
Hur tusan vi ska klara av hyra och andra räkningar den här månaden det har jag inte en susning om.
Men vi tänker ta hjälp och anmäla min handläggare som har en stor bidragande orsak till det som hänt.
Dom har sina egna lagar och regler och är totalt hjärtlösa. Inte alla men många som jobbar där.
Jag förstår inte hur man kan vara så kall och nitisk.
Dom får mig att känna mig som en usel människa och lögnare, eller dom vill framställa mig som lögnare när jag i själva verket varit öppen med allt hela tiden.
Imorgon ska jag lämna hela luntan med papper till kommunen och hoppas dom kan hjälpa mig på något vis.

Som att det inte är nog med allt runt Fabian.
Nej då, det går att få det mycket värre.
Det är själva sjutton att ekonomin ska styra så mycket.
Vi kommer väl att hamna hos fogden innan allt är klart....
Det är tur att jag har så underbara nya arbetskamrater som får en på gott humör om dagarna.
Och världens bästa man och familj som får mig att må bra hemma♡

Jag och Fabian tog en promenad upp till Ingarvet för att möta upp Robert där.
Han har haft utbildning där hela dagen.
Fabian fick en fin ryggsäck av mormor som passade perfekt på rullstolen.
Han blir duktigare för var dag på att rulla den själv.
Han är ett riktigt busfrö när man går på stan med honom i rullstolen.
Tjo och tjim och försöker ta allt och alla :)
Det har kommit en protestlista för nedläggningen av Hästberg.
HÄR finns listan

In och stöd oss och dom andra barnen så att Fabian kan få börja där i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar