Summa sidvisningar

måndag 11 maj 2015

Flytt och helrenovering

Det var en underbar måndag morgon när jag gick till jobbet i morse.
Strålande sol och inte så kallt och blåsigt som det brukar vara.
Gick förbi nåt som såg ut att vara Roberts konferensrum.
Han tar ju alltid selfies från "kontoret" när han sitter där.
Här hade han kunnat suttit i det fria och hoppat rumt från stol till stol.

Har pysslat med lite tvätt, rullat hår och hjälpt till att flytta lite möbler på jobbet idag.
Vi har så kallade växelvårdare som bor hemma nån vecka sen hos oss nån vecka.
Nu skulle det bytas lite rum och ändras om.
Vi fick till det riktigt bra och det blev så fint och hemtrevligt i lägenheten dom ska bo i när dom är hos oss.
Älskar att hålla på och pyssla och fixa.

Sydde färdigt Fabians andra sommarset med kläder när jag kom hem.

Vi har även varit och pratat med hyresvärden och visat lappen grannen skrev till oss.
Tråkigt när det blir tjafs. Men det är inte så kul när det är livat flera gånger i veckan heller.

Jag och Fabian tog en långpromenad på sena eftermiddagen.
Igår blev det vilodag från promenad.
När vi kom hem hade Robert lagat en jättegod Tortelini.
Jag har gjort en helrenovering på mig själv från topp till tå.

Duschat och smort mig mig i mina lyxiga grejer jag fick i present.
Färgat håret och gjort en ansiktsmask.
Avslutade med en inpackning av fötterna med BabyFoot.
Både på mig och Robert.
Så nu sitter vi här med fötterna i plastpåsar med strumpor utanpå.
Svårt att smyga när man går för det prasslar som bara den.
Köpte en förpackning på Ica förut som kostade 225:- dom här kostade 50 kronor styck.
Återstår att se om dom är lika effektiva som dom andra.
Får dock vänta på resultatet som kommer om typ en vecka.

Jag hoppas dom känner igen mig på jobbet när jag kommer imorgon.
Inga gråa hår, slät som en 20-åring i ansiktet och doftar mango.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar