Summa sidvisningar

tisdag 26 maj 2015

Gnällkärringar och paragrafryttare

Fabian och mormor hade mysstund i soffan när jag gick till jobbet i morse.
Jag hade hela tjocka luntan med papper från försäkringskassan med mig.
Skulle kopiera till chefen och till facket.

Har inte orkat kolla igenom hela luntan då jag tycker att det hela är rätt drygt bara.
Nu kollade jag igenom medan jag kopierade allt.
Herregud dom måste ju tro att jag syr ALLT ungarna har på sig!!
Alltså har dom ens rätt att bara ta bilder från någons blogg på det viset?!

På en bild låg Selma i sitt babygym hemma hos Fanny och Jesper iklädd kläder från vilken butik som helst.
Vad i hela friden har den bilden med mig och min sömnad att göra?!
Jag blir så förbaskat trött på folk och då mest på griniga, otrevliga kärringar!!

En man skulle för det första aldrig göra en sån anonym anmälan.
Ta sig tid enbart för att göra livet surt för någon annan.

Samma sak med surkarten på affärsfastigheter.
Skrev ut en blankett på jobbet idag om ansökan till bostadsanpassningsbidrag.
Hade det med upp till habiliteringen då vi skulle dit och leka och lära oss lite teckenspråk.
Allt detta bestyr med papper och intyg från höger och vänster bara för att få en ynka liten dosa som öppnar dörren åt oss.
Berättade om vilket bemötande vi fick där uppe.
Specialpedagogen ruskade på huvudet och skulle självklart hjälpa oss med alla intyg och papper vi behöver för att få en dörröppnare.
Hon blev lite trött på bemötandet och sa att man har ju inte rullstolen för att det är roligt eller snyggt.
Att det ska vara så svårt att bara dela ut en dosa (dörröppnare) till en förälder till ett litet barn i rullstol.
Det är ju inte så att vi vill ha en av ren lathet för att vi är bekväma.

Tror knappast att någon annan i huset skulle titta ner på oss av avundsjuka för att vi fått en dörröppnare.
Jag är så jäkla less på allt just nu.
Det är uppförsbackar hela tiden.....

Imorgon ska vi hänga på förskolan Hästberg det ska bli roligt.
Träffade en tjej på habiliteringen idag som jobbar på Hästberg.
Hon sa till Fabian att han skulle få hoppa i hoppgungan imorgon.
Blir spännande att se om han fixar det.

Blir en tidig kväll för mig idag. Jag är helt slut.
Det var Fabian också som somnade halv sju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar