Summa sidvisningar

söndag 10 februari 2019

Sömn, sömnad, sötnosar och en skvätt skönhet

 Fabian har växt ur alla sina kläder jag sytt åt honom.
Så häromdagen var han med och valde tyger till nya kläder åt honom.
 Igår morse skulle han prompt ha en ny tröja.
Det var bara att damma av symaskinen och sy en tröja till honom.
Han hade valt två tyger med dinosaurier och så det här med fordon på.

Fordon skulle han ha, han är säker på sin sak och vet vad han vill.
Det är bäst att lyda för alla inblandade 🙂
Han står med bredvid nästan hela tiden när jag syr ända tills den är klar.
Då ska den på direkt!

Sen går han direkt till spegeln och kollar sig från alla vinklar, så himla nöjd och tacksam❤

På kvällen när han skulle sova hade han tröjan bredvid sig😊
 Har inte bara sytt utan även gjort matlådor till Fabian i helgen.
Tre olika maträtter blev det, bland annat köttbullar i gräddsås med hemgjort potatismos.
Så bra att göra köttbullarna i ugnen åt honom för då blir det ingen hård stekyta och dom blir därmed lättare att mosa åt honom.

 Bjöd hit några andra busar på korv med bröd då det blev en massa över från Robert kalas.
Lovis hon sprang runt med en hink på huvudet efter maten.
Det var tur momma (gammelmormor) var med och höll handen och styrde lite😅

 Selma ville sova kvar och det fick hon så gärna göra.
Dom avslutade dagen med en smoothie i varsitt soffhörn.
Fabian har mycket svårare att komma till ro och somna på kvällen med nya medicinen.
Men peppar,peppar så sov han sen hela natten på sitt rum.
Men vi är lite tillbaka till ruta 1 när han inte somnar förrän runt midnatt....

Vi ökade dosen med en droppe igår och hoppas att det gör att han sover längre på natten.
Men han skulle nog behöva mer än 6-7 timmars sömn per natt ändå.
Sköterskan ringer i veckan så vi får höra hur vi ska göra för att få honom att somna på kvällen igen.

Ett himla blixtrande med mediciner hela tiden, men det blir bra när man hittat rätt❣
 Selma sov ända till kl 8 så henne skulle jag kunna sova med varje natt😍
Dagen började med en smoothie innan frukost.
 Sötaste lilla sovkompisen❤

 Fabian gick in och lade sig bredvid Selma när han hörde att vi var vakna.
Så låg dom och kollade barnprogram bredvid varandra en liten stund😊

 Var och hämtade Alice hos sin farmor innan vi åkte ut till Grycksbo för att fixa lite i Fannys salong.
Vi städade och röjde lite sen fick både jag och mamma våra fransar färgade av Fanny.
 Mamma hon körde den mer avslappnade stilen i soffan och jag fick ta britsen.
 Så lyxigt att bli ompysslad såhär.

Nu ska jag bara invänta och hoppas att Fabian somnar snart (kl 23:20) så att jag får gå och lägga mig.
Min tur med honom i natt så jag hoppas han sover i natt också🙂😴

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar