Summa sidvisningar

onsdag 13 februari 2019

Goda bakverk och trötthet ger spring i benen

 Jag håller i min träning och hoppas att jag får hålla mig frisk.
I måndags körde jag ett pass på gymmet.
Kände mig betydligt säkrare bland maskinerna efter att ha fått instruktioner av PT.
Hemma här hostar Robert snart lungorna ur sig.
Hans förkylning har tagit om för tredje gången.
 Fabian är pigg igen och vi har varit ute och plockat snöklumpar.
 I timmar kan han gå och plocka upp och kasta snöklumpar🙂

 Skriver matsedel varje vecka.
Brukar handla på måndagen så att man har allt hemma till alla maträtter.
Kompletterings handlar lite till helgen.
 Jag älskar röror och tzatzikin och skagenröran jag gjorde blev båda fantastiskt goda och nyttiga.
Hittade en fettfri grekisk yoghurt som var så krämig och god.
 Skagenröra i avokado var också en hit.
 På jobbet bakat jag inte lika nyttigt men lika gott.
Hade lite ont om tid igår så köpte en färdig mix med mjuk pepparkaka man bara behövde tillsätta vatten till.
Av den gjorde jag cupcakes med en lingonfrosting.
Mycket goda!

 Igår kväll var jag så trött och seg att jag knappt orkade resa mig ur fåtöljen....
Men jag gjorde det, knöt på mig skorna, drog på mig reflexvästen och musik i öronen och gav mig ut på en springtur.

En hel mil sprang jag på lätta pigga ben!!
Helt sjukt!
Tyvärr var det väldigt halt på sina stället så det blev lite spänt att springa.
Det är så skönt att ha kommit till den punkt att jag orkar springa i uppförsbackar och sen återhämtar mig snabbt igen när jag sprungen plant.
 I morse hann jag med att sy en tröja till Fabian enligt önskemål innan jobb och förskola.
Han blev som alltid jätteglad och skulle ha den på direkt.
 Ikväll blev det ett hemmapass och jag skakade i både armar och ben när jag var klar.
Körde nästan en timme medan Fabian satt i badet.
 Kvällsgott blev keso med vaniljkvarg och bär.
 Nog har det hänt en hel del allt.
Men utan operationen hade jag aldrig tagit mig dit jag är idag.
Trots att magen ömmar och sväller fortfarande känner jag mig så stark i kroppen.
Ärret syns knappt längre.
Ska tejpa en månad till på ärret.
Gördel har jag alltid när jag tränar, men nu kan jag träna magen lite mer och det känns bra.
Kör fortfarande rehabiliterings övningar för magen.

Imorgon blir det en alla hjärtans dags lunch på jobbet❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar