Summa sidvisningar

lördag 2 februari 2019

Så tokigt det kan bli ibland

 Jag älskar tulpaner, det är synd att dom inte står sig så länge bara.
Men nu ska dom stå sig hela vintern.
Jag frös nämligen in tulpanerna Robert fick när han fyllde år innan dom vissnat helt.
Nu står dom utanför mitt jobb.
Visst blev det fint 🙂🌷

 I fredags tog jag mig upp till gymmet och körde lite muskler.
Nästa fredag ska jag få hjälp av en PT som ska visa mig lite hur jag ska göra.
När jag tränat klart där uppe sprang jag en liten omväg hem.
 Måste bara visa vilken stor abborre Rasmus fick.
Att den ens kom upp ur hålet utan att fastna!

 Jag och Robert hade 9-årig bröllopsdag i veckan.
Det firade vi igår med en kväll ute på tu man hand.
Felix var snäll och passade Fabian så vi kunde gå ut.
 Vi började med middag på Blackstone, jag åt tonfisk och Robert åt hjort.
 Så mysigt och så gott var det.

 Efter maten gick vi vidare och tog en kaffedrink på Pitchers.
Sen skulle vi gå hem, men slank in på Harrys för en Mojito först.
 Det blev lite mer än en Mojito...
Men vi hade så himla kul och det var så trevligt.
Fabian hade somnat och Felix sa att det var ingen panik att komma hem.
 Det var länge sen jag var så yrslig som jag blev igår.
Helst skulle jag bara ha gått och lagt mig direkt vi kom hem.
Men inte då, jag hade tagit fram kycklingfilé jag skulle göra gryta på.
Kunde ju inte slänga den utan ställde mig och gjorde en gryta.
Fråga mig inte hur jag gjorde den för det minns jag knappt🙈😅

Men åt den i alla fall till lunch idag och den blev riktigt god.
Smakade lime och ingefära.
Kommer aldrig kunna göra den igen dock och nåt recept kan ni inte få heller😂

Nåja, det kan hända även den bästa att det råkar bli lite för mycket ibland.
Men vi hade en otroligt rolig och kul kväll i alla fall.
Och fyllegrytan som vi döpt den till blev ju också god😄
 Lovis verkar gå i mormors fotspår .
 Släpade runt på 2 vindunkar och såg ut att vara på väg på galej😂😅

Jag var inte så kaxig i morse när jag vaknade kan jag lova.
Robert drog iväg på hockey tidigt och sen kom Fanny in med alla tjejerna så det blev full fart här hemma.

Vi bjöd hit mormor och Alice farmor på tacos på kvällen.
Fabian har inte varit sig likt idag och jag tror att han håller på att bli sjuk.
Han har varit lite ledsen och somnade i min famn i köket när jag satt på en pall.
Inte likt honom.❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar