Summa sidvisningar

måndag 25 februari 2019

Hej klimakteriet och Hej då härliga helg

 Då var det dags att skriva en ny veckans matsedel igen.
Hur kan veckorna gå så fort.
Dom går fortare ju äldre man blir, hur ska det sluta!?
 Veckan började bra med ett hemmapass på en timme.

 Fabian tog disken....
Och golven...

 Sen kom mensen, och ett fint paket på posten❤
Elin hon kan hon😅❣
 Den kom en vecka tidigare än beräknat och jag har haft störtblödningar och mensvärk.
Man får ju hoppas att det går snabbt över.
Värmeslag, blödningar och sömnsvårigheter är ju inget man önskar sig direkt i flera år.

 Det blev dåligt med träning i veckan.

 Men symaskinen fick jobba lite istället.
 Måste ha råkat sy en tröttmössa åt Fabian för han somnade med den på.
Tog av den när jag bär in honom till sängen.
På morgonen sprang han upp och satte på sig den direkt igen.
Tröjan skulle han också sova i.
Så tacksam att sy åt🙂😍
 På fredagen fick jag nya fransar av Fanny så nu känner jag mig hel igen.

 På lördag morgon kom Fanny och hämtade mig för att åka till Gävle.
 Jag hade glömt mina solbrillor hemma och blev lite hånad av Fanny för dom jag hade på mig.
Hon sa att folk skulle tro att hon var ute med sin gammelmormor med sig i sitt frissiga och utanpåsolbrillor 😏

 Vi strosade runt på stan i butiker och åt lunch innan vi fick checka in på hotellet.

 Ser ni den fina lilla runda tavlan bakom på väggen 😁

 Vi tog dagen som den kom och tog det lugnt på rummet och bara njöt av tystad, lugn och ro❤
Det här var tredje gången jag var borta ensam från Fabian och Robert.
Händer inte så ofta med andra ord.

 På kvällen gick vi ut och åt middag och tog en öl.


 Sen gick vi tillbaka till hotellet igen.

 Fanny tog ett långt bad och så hade vi lite hemmaspa fast borta...

 Vi var lena som barnrumpor i ansiktet när vi var klara.
 Vaknade vackrare och mer utvilade än nånsin.
Vi somnade före kl 21 och Fanny vaknade 06 och jag en timme senare.
Vi behövde nog sova lite 😊
 Sen kom höjdpunkten, frukosten❣😍
Den avnjöt vi länge i lugn och ro utan nån som drog i en en eller sprang iväg nånstans.

 Måste visa Fannys exklusiva necessär👌😅
 Vi ringde hem till barnen på morgonen innan det bär av hemåt igen.
 Perfekt att kunna spegla sig när man sitter på toaletten , eller inte....

 Väl hemma igen blev det lite nyttigare mat och träning igen.
Körde först en halvtimme styrka hemma innan jag sen gav mig ut på trötta, tunga ben för 5 km jobbig löpning.
Robert och Fabian har sportlov den här veckan.
Men Fabian hostar och snoret rinner så vi får se hur sportig den här veckan blir.
Robert har varit sjuk och hostat i 2 månader nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar