Summa sidvisningar

lördag 11 augusti 2018

Oväder, träning och tappade kilon

 Vilket jäkla oväder vi hade i veckan!
Det blixtrade och small samtidigt så rutorna skallrade!
Blåste så att regnet drog rätt in i vardagsrummet så jag fick stänga både dörrar och fönster
På gatorna rann det som bäckar och pölarna blev som små sjöar på vägarna.

Blir långt mellan inläggen här nu.
Hinner som inte riktigt med.
Robert har jobbat eftermiddag hela veckan, och jag har också jobbat.
Fabian har varit på förskolan.
Det här varit varma dagar för honom där
 Svårt för mig att få till någon träning också.
Att gå ut med Fabian efter jobbet är inte att tänka på.
Då hade han somnat i vagnen och jag hade fått honom uppe halva natten.

Så jag fick gå ut på morgonen innan jobb helt enkelt.
Väckarklockan ringde efter halva vägen....
Skön luft och stilla morgon gjorde det till en skön stund.
Faluån låg spegelblank.

 På min lunch tog jag en promenad ner till sjön för att kolla dom stora båtarna som kommit för att köra Poker Runn som gått av stapeln i helgen.
 På viktfronten har det gått bra måste jag säga.
 Gick ur viktväktarna efter att vi kom hem från Rhodos.
Det blir så mycket annat och känns som att det bara kostar en massa.
Men jag har behållit deras tänk och kört deras mat ändå.
Gick upp två kilo på Rhodos i maj.
Dom har suttit som berget men nu är dom borta och lite mer med dom
 Så jäkla skönt och peppande att fortsätta att hålla i som vi gör nu.
Äter allt och lite till, tränar och rör på oss varje dag i någon form.
 Idag tog vi två varv runt Tisken.
Första körde vi olika muskelövningar på alla parkbänkar runt sjön
Ändra varvet sprang jag.
Så sträckan är alltså dubbelt den som står, bra det att vi gick första varvet.
 Symaskinen har fått gå för första gången på hela sommaren.
Solen ligger på rakt in i sovrummet och det här varit på tok för varmt för att sitta där.
 På kvällen idag blev det lite bubbel och vinegum före maten.
Man måste ju äta när man rör sig mycket också🙂🏃‍♀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar