Summa sidvisningar

söndag 19 augusti 2018

En helg i barnens tecken (som alla andra helger)

 Alice har varit hos oss hela helgen när Elin har jobbat.
 Frågade vad hon helst ville göra och svaret var snabbt och enkelt,
hon ville bubbla och bada hos Fabians farmor och farfar.
Hon ville också gärna leka med Fabians kusin Elsa, men hon var på kalas så det får bli en annan helg.
Så kul att dom blivit så bra kompisar.
 Fabian älskar att bubbla hos farmor och farfar.




 Dom låg i tills dom var alldeles skrynkliga.
Även jag premiärbadade och det var gudomligt avkopplande och skönt.
Detta trots att det var några busfrön i vattnet.







Den ena såg tokigare ut än den andra...



Efter badet fick vi god mat och glass av farmor.
Hon är en riktig hejare på att laga mat.

Framåt kvällen tog jag och Alice en promenad upp till rehab där min före detta svärmor/ Alice gammelfarmor ligger och hälsade på henne lite.
Jag älskar henne som min egna mamma, 
så genomsnäll och omtänksam mot alla i hennes närhet💗
Hon blev så glad när jag och Alice kom upp en sväng.
När vi skulle gå hem igen började det regna och vi fick ta skydd på en parkbänk under ett träd.
Sen fick jag bära Alice på ryggen hela vägen hem.
Tur hon är lätt som en plätt och hon tyckte jag var stark som Pippi.


I morse var vi ut för att hämta Alice igen och då passade vi på att träffa dom andra 
två söta tjejerna också.
Dom var mitt i grötfrukosten innan dom skulle åka till sommarland i Leksand med sin farmor.

Jag började dagen med lite löpning.
Sprang hemifrån lite tidigare så att Robert och Fabian kunde plocka upp mig efter vägen.
5,5 km hann jag springa innan dom kom.
Lyckades även ta mitt personbästa på 5 km sen jag fick Fabian.
Så skönt när det går lättare och åt rätt håll.
Känner mig starkare i kroppen än på mycket länge.
Det enda är ryggen och framförallt magen som inte är helt okej.
Måste ringa och höra om operationen av mina magmuskler jag blev lovad i november förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar