Summa sidvisningar

måndag 27 augusti 2018

Förstoppning, exem, vaxproppar och tågresor

 I lite några veckor har Fabian haft en prick på överarmen.
Röd runtom med "fjäll" i mitten.
Robert har ju psoriasis så jag ringde vårdcentralen idag för säkerhet skull.

Det kunde vara svamp så vi ska börja en sån kur.
Han är även torr i huden så vi fick en salva utskriven till honom.

Igår var det tredje dagen för honom utan resultat på toaletten trots ökad dos av Movicol.
Vi fick till slut ge ett resulax och då släppte proppen.
Magen var helt uppblåst på honom stackarn.
I morse skötte han magen igen så hoppas den kommit igång nu.

 Vi har varit ut och busat med tjejligan i Grycksbo på eftermiddagen.

När vi kom hem hungriga som tusan åt vi hemrullade köttbullar i gräddsås med hemgjort potatismos och hemkokt lingonsylt.
Endast gurkan var bortgjort 🙂
Inte så nyttigt kanske men galet gott!

Blev många matlådor till Fabian att frysa in.
Gör alltid mycket mat så vi kan frysa in lådor till honom.
Perfekt att ha när vi äter sånt han inte kan äta eller om någon är här och passar honom och bara kan ta fram.
 Fabian har varit ute på lite äventyrmed mormor idag också.
Dom tog nämligen tåget till Borlänge och hem igen.
Det var första gången han åkte riktigt tåg förutom ångloket vi åkt till Grycksbo förut.
 Det var en mycket förväntansfull och lycklig kille mormor hade med sig.
Han hade till och med suttit still hela vägen på sätet och tittat nyfiket ut.

Bästa mormor och Fabian❤

Nya medicinen märker vi inte av så mycket än.
Men den ska ju trappas upp till dubbla dosen.
Han börjar dessutom bli förkyld tror jag för han snarkar väldigt.

Robert skulle ha gjort gastroskopi idag för att kolla så att såret i magen läkt.
Men han vaknade med halsont och feber så det får flyttas fram.

Själv börjar jag höra dåligt.
Det knastrar lite i ena örat och känns lite som att jag har vatten i örat när jag går.
Kan det vara en vaxpropp kanske?

Då har jag gnällt färdigt😀
Jag väntar mens när som helst och då är humöret allt utom på topp.
Robert tassar nästan lite på tå när det är den här tiden i månaden.
Knappt så att jag orkar med mig själv faktiskt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar