Summa sidvisningar

torsdag 18 februari 2016

Vattengymnastik och att få bestämma över sig själv

Man kan säga att det var ganska stora kontraster på Selmas och Fabians promenader i morse. 
Selma kisar för solen iklädd t-shirt med en glass i munnen.
Fabian kisar för att inte få snö i ögonen iklädd dunjacka med en smootie i munnen.


Vi började dock dagen med ett vamt bad på habiliteringen, ca 32°C
Äntligen kom vi iväg till Fabians efterlängtade vattengymnastik. 
Han var som alltid när det är nåt nytt väldigt skeptisk och försiktig i början men han gillade det absolut. 

Ville inte alls gå upp när tiden var slut. Nu ser vi fram emot nästa torsdag när vi ska dit igen.
Jag tog en promenad till jobbet. Blir ca 4 km i snö och blåst. När jag kom fram var det bara att ta fram snöskyffeln och skotta av gården framför "mitt" hus. 
Det fick bli min träning för idag.

När jag var hos Fanny innan dom skulle åka så pratade vi om saker som man ville göra (eller inte göra) när man flyttade hemifrån. 
Jag sa eller tänkte alltid att när jag flyttade hemifrån så skulle jag äta så mycket ost jag bara ville.
Mamma var ju ensam med oss och vi hade väl inte allt för gott ställt så man fick bara ta en ostskiva på smörgåsen.

Jag ÄLSKAR ost!! 
Idag äter jag precis hur mycket ost jag vill. Minst tre skivor på varje smörgås! 

Fannys är expert på att samla glas på sitt sängbord. Hennes tanke när hon flyttade hemifrån var att ta bort dom när hon ville utan att nån tjatade om det :)

Har ni haft några särskilda saker ni tänk göra eller inte göra när ni flyttat hemifrån som ni inte fick göra hemma?

Nu ska jag se Gåsmamman på 5:an.

2 kommentarer:

  1. När det gäller rehabilitering eller regenerering av vår kropp finns det inget bättre än vattenaktiviteter. Vår kropp tjänar mycket på när vi ägnar oss åt former av fysisk aktivitet som simning eller andra vattenträningar.

    SvaraRadera
  2. Sonen har verkligen blivit stärkt och hjälpt av sin vattengymnastik. Badar en gång i veckan och och sen är parafriidrott något han verkligen gillar. //Cathrine

    SvaraRadera