Summa sidvisningar

måndag 1 februari 2016

Alla borde få lära sig HLR

Idag har jag mest skruvat möbler och planerat aktiviteter på jobbet. Sånt tar mer tid än man tror.

Jag har lovat mig själv på att bli bättre på att planera mer långsiktigt. Det går bättre sakta men säkert.
Känner mig fortfarande lite ny på området men ändå trygg i min roll på jobbet.

Fy jag läste ett så hemskt blogginlägg för några dagar sen. 
Det var en mamma som skrivit om hur hon förlorade sin dotter på ett och ett halvt år då hon satte en popcornkärna i halsen.

Alltså vilken fruktansvärd mardröm. Så fort allt bara kan ta slut.


Vi tränar inte längre Fabian på att tugga eller äta mat med större bitar i.
Tre gånger har han satt ordentligt i halsen så han blivit blå om läpparna.
Det är så fruktansvärt otäckt när det händer.
Man kan inte lära någon att tugga. Men man kan alltid lära sig HLR. 

 Fanny däremot är utom all hjälp. Den där ansiktsmasken gjorde inte gott ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar