Summa sidvisningar

fredag 26 februari 2016

En tuff vecka för Fabian

Började dagen igår med en smarrig frukost. Fabian har haft en tuff vecka den här veckan.
Det har varit besök till sjukhuset nästan varje dag för honom. 
Det roligaste besöket var nog i alla fall badet och vattengymnastik för honom.
På bara en vecka har han tuffat till sig riktigt i vattnet. Inga problem att få på simpuffarna på armarna.
Nästa vecka ska vi försöka få på en annan simdyna så han kan träna att flyta.
Det har varit fina härliga dagar den här veckan. Jag har promenerat med tanterna på jobbet och druckit kaffe ute i den värmande solen. Vårfåglarna har sjungit för oss och det var så skönt. 
Fabian har varvat ner hemma efter alla besök genom att ställa upp saker på rad. Eller rättare sagt en cirkel.
Körde Fanny för att handla igår kväll. Vi åkte till Borlänge i lite andra ärenden så hon handlade på Ica Maxi där.
Inte alls bra att gå där och handla när man är hungrig. Förutom all god plocksallad så fanns det massor med andra maträtter också. Vi gick dreglandes förbi alla godsaker.
Det finns verkligen allt på Ica Maxi i Borlänge, fina kläder till både barn och vuxna till bra priser. 
Fabian fick nya kritor av mig och tyckte att halv fem i morse var lagom att gå upp och börja rita. 
Sovmorgon är ett minne blott, men imorgon ska jag faktiskt få sova ut. På söndag får Robert sin välförtjänta sovmorgon. 
Idag har vi varit hos tandläkaren. Fabian satt först i mitt knä sen ville han sitta där själv. Att undersöka honom är inte det lättaste men det går sakta framåt. Vi är där rätt ofta så att han ska få vänja sig vid miljön.
Vi tog bussen ut till Grycksbo och hälsade på alla mina barn och barnbarn. 
Söta Alice tokade de sig lite vid matbordet. Hon har blivit så himla duktig att prata.
Selma det lilla yrvädret kan man knappt få med på bild. Hon är inte stilla en sekund och klättrar upp på allt hon ser.
Mina små hjärtegull ♡
Selma brukar gömma sig i hörnet bakom byrån. Nu hade hon två små som hittade henne direkt.
-Jag hittade tjejen! Sa Alice.
Så himla kul när dom börjar prata. Kommer så mycket tok och funderingar ur munnen på dom.
På hemvägen somnade Fabian efter en dag med mycket bus och intryck.
Vi hoppade av bussen vid Resecentrum och hade sån tur att det stod ett tåg där.
Medan vi stod och tittade på det så kom det ytterligare två tåg in. Det var en alldeles överlycklig Fabian som jublade och klappade händerna av lycka.

Nu väntar en lugn skön helg (hoppas jag) 
Önskar er en riktigt trevlig helg! 
Passa på att njuta I solen för jag tror att den skulle titta fram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar