Summa sidvisningar

måndag 6 juli 2015

Vart tog sommaren vägen?

Hade tänkt starta min dag på gymmet i morse.
Men varken ork eller energi fanns.
Tog cykeln till jobbet, kom nån ynka liten regndroppe så jag vände in och hämtade regnjackan.
Tur var väl det för när jag sen skulle hem öste regnet ner.

Var ganska mycket på jobbet att göra så jag sprang och rörde mig där så svetten rann.
Det var rätt svalkande att cykla hem i regnet sen.
Var blöt ända in på skinnet när jag kom hem trots regnjacka.
Robert hade lagat iordning en sån extremt god pastagratäng när jag kom hem, var bara att slå sig ner till bords och njuta.
Sen slocknade jag i soffan en stund.
Fabian sov så det gäller att passa på.

Han blir allt bättre på att härma oss när vi tecknar till honom.
Han är inne i ett skov igen när det händer massor.
Sen står det stilla ett tag igen.
Och han måste jobba på allt han lärt sig.

Hade bestämt med min kompis Charlie att vi skulle träffas på gymmet på sena eftermiddagen istället när det inte blev nåt av i morse.
Jag bytte om och gjorde mig redo och skulle precis ge mig iväg.
Då kommer jag på att mitt kort som jag har gäller bara fram till kl 15 på dagarna.
Ringde henne och förklarade läget.

Eftersom jag redan bytt om drog jag på mig regnjackan igen och gav mig ut på en långpromenad istället.
Vägde mig i morse och idag var vågen snällare än förra veckan.
Då hade jag gått upp trots att jag rört mig och ätit riktigt.!
Man tappar ju liksom lusten för allt då.
Idag hade jag gått ner 1,4 kilo och då kommer genast motivationen igång igen
Och allt känns lite roligare när man rör sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar