Summa sidvisningar

fredag 10 juli 2015

Var är semester vädret?

Vilket trist semester väder.
Regn och åter regn....

Vi har rensat som den här hemma. Åkte till soptippen med ett lass med skräp.
Skönt.
Fabian somnade till bilen på väg hem så jag bar upp honom till sängen och han sov vidare när vi kom hem.

Efter sömn och mat gick vi ut en sväng. Vi gick till biblioteket och lekte lite.
Fabian gillar dom superstora legobitarna som finns där.
Idag byggde han en lång orm av alla bitar.
Vi var där nån timme och lekte. Läsa för honom är i te att tänka på.
Han sitter varken still eller lyssnar.
Kasta böcker, det är kul de.
Men tror inte att det uppskattas så värst på ett bibliotek.

Bjöd hem mormor på middag.
Jag passade på att sy lite medan hon var här och lekte med Fabian.
Har lovat Elin att sy en klänning till Alice som hon ska ha på Fanny och Jespers  bröllop.
Köpte ju tyg billigt på Ikea igår. Det ena kostade 9:- metern och det andra 19:-.
Hade en bild i huvudet hur klänningen skulle se ut.
Hade inget mönster eller beskrivning utan har sytt helt på fri hand.
Den blev precis som min bild i huvudet när den blev klar.
Elin ville ha vitt band så det fick de bli.
Det är nog både den finaste och billigaste klänning jag sytt.
Blev mycket nöjd med resultatet.

Det blev jag även när jag klippte Fabian.
Han är så fin i håret.
Stora pojken.
Då hade jag också en bild i huvudet hur han skulle se ut.

Imorgon ska vi låna Alice över dagen, det skulle bli bättre väder så vi har tänkt åka till Lunån och titta på djuren.
Hoppas att klänningen passar på Alice bara.
Får prova den på henne imorgon och lägga ut en bild.
Annars får jag helt enkelt sy en större. Har massor med tyg kvar.

2 kommentarer:

  1. Klänningen blir helt förtjusande söt!! Du är sååååå duktig!!! Karin :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken helt underbar ljuvlig klänning! Så duktig du är!! Vad söt hon kommer bli i den :)
    Kram Mia

    SvaraRadera