Summa sidvisningar

torsdag 30 juli 2015

Café i fårhus och hus önskas hyra

Fick både sovmorgon och en riktigt god salami-brieost smörgås i morse.


 Vi hade bestämt att åka till Dala-Järna och titta vad Café i fårhus var för något ställe. Vi hade blivit tipsade av en vän om stället. Men innan det var vi till en annan kompis och tittade på hennes hus hon hyrt. Hon ska flytta ihop med sin man (ja ni läste rätt) hög tid att dom slår sina påsar ihop nu efter flera års äktenskap :)  
Hennes hus ska hyras ut och den enda chansen för oss att kunna bo i hus är om vi får hyra något. Jag är eld och lågor och skulle kunna flyttat helst igår. Robert är trött så han kan spy på att flytta. Vi har under våra 6,5 år tillsammans flyttat tre gånger, fyra gånger för honom då han flyttade in till mig först.
Han tycker att jag är en rastlös själ som bara flyttar och aldrig finner någon ro nånstans. Men tänk en trädgård att lägga sin rastlösa energi på....
Kunna vara ute på tomten med Fabian...
Ja, ja vi får se vad det blir av det. Men drömma och hoppas kan man alltid. Vi hade kunnat skaffa vakthöns ;)
 Fabian gillade hönsen på gården vi var till. Vilket roligt ställe. Det fanns får, grisar, höns och supersöta kattungar på gården.


 En man som jag tror måste höra till gården gick innanför en avstängning och kom fram till Fabian med en söt kattunge. Han klappade först lite försiktigt men sen blev han lite rädd för den. Tror inte han fattade först att det var en riktig katt förrän den började röra sig.


 Sen gick samma vänliga man och hämtade en höna och kom fram till Fabian med. Han klappade lite försiktigt på den också. Det var tufft gjort av Fabian.

 Det var en riktigt ståtlig tupp i hönsgården som satte på hönsen mitt framför ögonen på alla folk. Helt oblyg.

 Kattungarna kom fram ibland och busade omkring.
 Man satt och fikade i halmen mitt i fårhuset, därav namnet på caféet. Riktigt gott fika och till bra priser. Robert tog en ägg och ansjovis smörgås och jag tog en med fyra olika sorters ost. Min kostade 65:- och hans 55:-.


 Hos grisarna luktade det inte hallon direkt, men Fabian gillade att titta när dom bökade runt i leran och grisa ner sig.


 Fåren var lite långt bort för att vi skulle kunna se dom riktigt. Kan varmt rekommendera detta ställe om man vill göra en trevlig och billig utflykt med barnen,


Måste berömma personerna på gården lite extra, stora som små. En liten kille kom fram och frågade om Fabian ville vara med och mata hönsen. Han vågade dock inte ta i maten men tittade gärna på när killen matade dom. Barn är så rakt fram och ärliga.
Han frågade om Fabian var handikappad eftersom han satt i rullstol. Vi talade om vad som var fel på Fabian när han frågade om honom. 
Han tyckte inte att det var nåt konstigt med det utan berättade att han hade en lillebror som skulle fylla tre år imorgon. Och han skulle få en marängtårta på sin födelsedag som inte killen själv hade fått på sin :) 
Hoppas han får smaka på lillbrorsans tårta imorgon då.


När vi kom hem var jag och hämtade Alice, hon ska sova hos oss i två nätter. Robert skulle bort på kvällen så jag och dom små sötnosarna (som inte alls var så sura som dom ser ut på bilden) gick och handlade. Mamma kom och mötte upp oss på Hemköp. Hon skulle hjälpa mig med barnen när Robert inte var hemma. Det är lite svårt att lägga dom själv. Alice somnar bara i famnen och ibland kan man få lov att gå in till Fabian ett par gånger innan han somnar. 
Det var tur hon var här för det behövdes.
Vad gjorde vi utan henne? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar