Summa sidvisningar

tisdag 30 december 2014

Skönt att 2014 snart är slut

Gårdagen var som en känslomässig bergochdalbana.
Idag var det än värre.
Vi hade lovat Felix att vi skulle köra honom till Borlänge och vara med honom så han fick handla för sina julklappspengar.

Jag fullkomligt avskyr hur jag ser ut och blir äcklad av mig själv. Jag ser en stor, tjock, svälld gris i spegeln.
Skulle försöka ha på mig lite smink för att försöka känna mig lite fräschare.
Det enda jag såg var alla skavanker på närmare håll.
Gick runt här hemma och ångestsuckade.
Robert sa att jag kunde stanna hemma om det var så jag inte fixade att gå bland en massa folk.

Jag fick det till att han inte ville ha mig med för att jag är dryg och bara går och suckar hela tiden.
Slutade med att jag grät bort allt smink jag haft på mig.
Svällde upp ännu mer och blev än mer likt en gris.
Små rödgråtna ögon med stora påsar under.

Jag vill må bra igen! Tycka om mig själv igen! Trivas med mig själv igen!

Jag följde med till Borlänge till slut i alla fall.
Jag ville till Rosahuset så gärna.
Vi åkte först upp till Babyproffsen där vi lagt undan en vagn.
Dom hade 30% på allt i butiken.
Det är en perfekt resevagn eller gå-i-affären-vagn.
Väger knappt nåt och tar ingen plats i bilen.
En normal tvååring kan ju faktiskt gå mycket själv och man behöver inte alltid vagn med sig.
Vi måste alltid ha vagn med oss och det är ett evinnerligt kånkade i och ur med denna vagn.
Det var sista vagnen i butiken och vi fick en extra dyna med på köpet.
Det var liggläge i den och Fabian somnade efter att vi ätit på Kupolen och sov skönt närmare en timme.
Det var ett bra betyg.

Jag köpte två tyger varav ett på rea så det blev billigt.
Felix gjorde massor av fynd. Byxor, tröjor, parfym och skor.
Jag hittade ett par stora tröjor att gömma mig i samt ett par sköna pyjamasbyxor att gå runt i hemma.
Där trivs jag bäst, hemma.

Robert och Felix är i Leksand på hockey. Det är Leksand - Färjestad som spelar.
Rasmus har varit hit till mig och Fabian. Jag klippte honom och så åt vi lite.
Imorgon fyller Elin 23 år så då ska vi dit och fira henne lite.
Kvällen tillbringar vi på mitt favoritställe. Hemma...
Vi ska spela Bingolotto och ta det lugnt bara vi.
Igår fick vi en trevlig överraskning.
Fanny och Jesper förlovade sig. Vilken dag som helst nu kan dom bli föräldrar också ♡

Jag tycker det ska bli skönt att lämna 2014 bakom sig. Det har varit ett jobbigt men ändå rätt okej år.
2015 hoppas jag dock blir bättre.
Jag vill må bra på både in- och utsidan.
Jag vill ha svar på alla frågor om Fabian.
Jag vill att all ångest ska försvinna....

Jag suckar vidare. Jag tänker inte låtsas att jag lever ett perfekt liv, med perfekta barn. Ett perfekt hem. Alltid glad och leende.
Nä det är ett kaos emellanåt.
Hemmet är kaos.
Barnen är kaos.
Jag är kaos.
Det enda som inte är kaos är kärleken till varandra.
Den finns alltid där.

2 kommentarer:

  1. Gott nytt 2015 till dig o din familj. Hoppas det löser sig så att ni får det bra o du kan må gott igen. Bra att du bloggar om det för det är alltid bra att bearbeta sina känslor. Ha det bäst! / Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket snälla Monica! Ett riktigt Gott Nytt År till dig med! Kram Cathrine

      Radera