Summa sidvisningar

lördag 6 december 2014

Pulkapremiär

Fabian gillar inte hårda kläder eller att det blir för bylsigt.
Idag skulle vi testa att åka pulka för första gången och då är det ju overall som gäller.
Och skor på fötterna.

Det var ingen överförtjust Fabian jag stoppade i vagnen när vi skulle gå och kasta lite skräp först.
En hård obekväm overall, tjock mössa och klumpiga skor.
Det var inte bara premiär för att åka pulka. Det var även första gången han hade skor och overall på sig.
Han sitter ju alltid i sin varma åkpåse och då räcker det med mjuka fleecebyxor och raggisar i den.
Mjukt och skönt ska det vara.

Han blev lite som när han var liten och satt i vagnen med alla kläder.
Han föll åt sidan hela tiden fast jag rättade till honom och satte honom till rätta.
Funderade hur det skulle gå att sitta i pulkan om han bara tippade åt sidan.

Men det gick otroligt nog mycket bättre.
Åh vad han gillade att åka pulka.
Han skrattade högt när jag drog honom i den lilla snön som kommit.
Varje gång jag skulle ta kort så fick jag lov att stanna.
Då blev han sur, så fort jag började dra igen så blev han glad igen men bilderna suddiga då :)

Han satt helt rakt och drog med händerna i snön ibland och undrade vad det var för vitt på backen.

Allt är packat och klart inför morgondagen och nu ska jag hoppa i säng. Har ångest suckat hela kvällen och Robert bara ruskar på huvudet åt mig.
Det är tur för mig att han står ut med mig och mina suckar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar