Summa sidvisningar

onsdag 17 december 2014

Heja Fabian

I morse startade Fabian dagen med sin favorit dammsugaren.
Medan han lekte sydde jag ett par mössor.
Sen blev det mat innan det var dags att gå till barnavårdscentralen för en extra viktkontroll på Fabian.
Halv tolv skulle vi vara där.
När vi satt i väntrummet tittade BVC sköterskan ut och sa att vi skulle varit där kl 11.
Det visade sig att hon skrivit fel tid på vår lapp för det stod 11:30 på den.
Hade ju inte varit omöjligt att jag snurrat till det heller, men för en gångs skull var jag oskyldig på den fronten.

Vi lekte lite i väntrummet medan vi väntade på att få komma in.
Hon är fantastisk vår BVC sköterska.
Frågar hur vi mår hela familjen och verkligen frågar och bryr sig från hjärtat.
Vikten på Fabian var över förväntan.
Han hade nästan gått upp ett kilo sen sist. Nu är han en stor kille på över 13,3 kilo.
Känns när man bär honom att det är ingen liten lätt kille längre.
Inte håller han upp sig själv heller så han blir dubbelt så tung.

Jag älskar vår bärsele vi har åt honom. Den är väl använd och värd varenda krona vi gav för den.
Man kan ha den ända upp till 20-25 kilo så det är ett tag dit.

Till middag idag gjorde vi tacopaj. Vi var många runt bordet för Fanny, Rasmus, Felix och mormor åt också här.
Jag älskar att ha dom här.
Om en vecka firar vi vår julafton på uppesittarkvällen.
Det är den roligaste dagen på hela året som alla ser fram emot.

Jag har sytt lite byxor idag. Fabian gillade sina och satt och tog på grodorna på benen när han fick dom på sig.
Jag älskar färgglada kläder.
Och att det är mjukt och skönt, det gillar Fabian.
Ska sy lite fler byxor i annan modell också.
Det är så himla roligt att sy.
Imorgon kommer nog en beställning av tyg hem. Det blir skoj.

Imorgon har vi inga tråkigheter för Fabian heller, utan då får han en vilodag.
På fredag är det tandläkaren tidigt på morgonen.
Det blir nog lagomt populärt. Imorgon har jag blivit lovad sovmorgon så det tackar jag inte nej till.
Tänk att just jag fick världens bästa och mest omtänksamma man ♡
Lyllos mig!

2 kommentarer:

  1. Klart att du skulle få en snäll man!!! Du vet väl att det ordnar sig för snälla flickor!!! :-) Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det är så det är såklart ;-) Kram

      Radera