Summa sidvisningar

lördag 20 december 2014

Och där kom magsjukan som ett brev på posten

Gårdagens besök hos tandsköterskan gick över förväntan.
Måste berömma både henne och Fabian.
Hon satt på golvet och gjorde undersökningen på honom så gott det gick.
Vi ska få fortsätta att gå där uppe och det känns bra.
Han fick med sig tre specialtandborstar hem som ska underlätta tandborstningen för både oss och honom.
I januari ska vi dit igen. Det ska bli lite regelbundna besök så han får vänja sig med miljön och vara där.

På vägen hem tvärslocknade han i vagnen hårt hållandes i saken han fick där av tandsköterskan.

På eftermiddagen kom Alice till oss för hon skulle sova här för första gången.
Hon är lite bökig på kvällarna och en liten nattuggla.
Fabian somnade runt nio. Alice höll ut till klockan tolv.
Men hon var nöjd och glad hela kvällen så det var inga problem att ha henne här.
Hon är lite bökig med maten också så till middag fick hon lite plockmat i form av ost, korv och broccoli. Det gillade hon.

Jag och Alice bäddade ner oss i mitt syrum för att sova där.
Inte långt efter att hon somnat vaknade Fabian.
Jag hörde Robert gå in dit ett par gånger. Sista gången lär inte så bra och jag fick baxa av mig Alice som somnat på mig lite försiktigt och smyga upp.
Fabian hade kräkts full hela sig och sin säng.

Det slutade med att Robert sov med Alice på syrummet.
Jag och Fabian satt i soffan till fem i morse.
Då slumrade han till i sin säng till klockan sju.
Alice vaknade runt tio.
Fabian har kräkts flera gånger under natten och ett par gånger på morgonen också.
Nu har han fått i sig lite smootie och fått behålla det och sover i sin säng igen.
Lite svårt med vätska när det enda han tar flytande är välling och smootie.

Alice farmor kommer snart och hämtar henne.
Jag hoppas innerligt att vi andra klarar oss från magsjuka över julen....

Så himla typiskt allting. Första gången Alice sover här så får Fabian sin första magsjuka nånsin.
Han blev så rädd och ledsen varje gång han spydde lilla skrutten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar