Summa sidvisningar

torsdag 15 maj 2014

Idag har jag gjort någon riktigt glad

Jag och Fabian startade dagen med en promenad hem till Elin och Alice.
Gick och pratade med Elin i telefon när det kom en polisbil som skjuten ur en kanonkula!
Sladdade in på bredställ så det rykte om asfalten och åkte upp till domstolarna. Måste ha gått vilt till där idag.
Vi brukar alltid gå olika vägar för att jag tycker det är tråkigt att gå samma.
Vi gick ovansidan dit och nersidan hem.
Fabian är mycket försiktigare med Alice nu än han var förut men lite koll måste man allt ha på honom.
Dom är så söta mina små älsklingar ❤
Idag satt dom bredvid varandra på golvet och tittade spännande på fiskarna i Dennis akvarium.

Elin bjöd på kaffe och kladdkaka och jag åt gladeligen.
Gick förhoppningsvis bort en liten del av den. Det var tur att vi gick nedre vägen hem....för den stackars tjejen som fått sin nya soffa hemkörd och ställd utanför porten utan någon som helst hjälp att bära in den.
Det var ingen liten soffa utan tre stora delar och det stod bokstavligen direkt utanför porten.
Hon slet som en djur stackarn och det häll på att välta precis när jag gick förbi.
Frågade om hon behövde hjälp och det gjorde hon verkligen.
Hjälpte henne in med alla delar i hissen så kunde hon baxa ut det själv upp.
Jag hade ju Fabian i vagnen och kunde inte lämna honom ute själv.
Hon blev så glad och tacksam för hjälpen och det värmde i mitt hjärta.
När vi kom hem så dammsög vi lite och så var mormor hit och lekte en sväng.

Ikväll kommer det en tjej och köper joggingvagnen. Då blir Fabian glad. Nu behöver han aldrig mer åka i den. Jag får se det som lite träning att köra honom i sin favoritvagn som väger 18 kg mer än joggingvagnen.
Det är lika många kilon som jag har kvar att gå ner för den delen...

Imorgon får jag gå väldigt tidigt om jag ska hinna med någon promenad. Vi ska till habiliteringen imorgon och sen direkt efter de åker vi till Stockholm över helgen.
Åhh det ska bli så kul!
Vi ska bo på hotell och gå på museum och bara ha det bra ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar