Summa sidvisningar

lördag 10 maj 2014

Alice dopdag

Dopklänningen som Alice har på sig har hängt med i 98 år. Min morfar var den förste att döpas i den sen har den gått igenom alla generationer med dop. Alice är den femte generationen att döpas i den otroligt fina klänningen. Den är så otroligt fin med sitt tunna tyg och vackra spetsar. Fabian döptes i samma klänning.

 Söta lilla Alice var så duktig under dopet. Hon tittade lite nyfiket omkring sig och var allmänt nöjd.
Fabian var nöjd när han fick hoppa runt bland sina favoriter och sitta i knä lite som han ville.


Finaste lilla familjen

mormor/gammelmormor/gammelgammelmormor

Fem generationer i kyrkan

Jag och supertrötta Fabian

Sötaste lilla Alice

Stolt mormor
Började dagen med en lång skön promenad. 
Lyssnade på en härlig podd medans jag gick.
Robert var hemma med Fabian som låg och sov.
Vi fick mersmak på goda ostar och korv från igår så vi var in i en liten delikatessbutik och köpte hem lite gott till kvällen.
På eftermiddagen var vi ut till Grycksbo på dop för lilla Alice.
Det var ett fint dop.
 Dopet blev mitt i Fabians sovtid så han var naturligtvis jättetrött. Vi fick åka hem lite tidigare så han fick sova lite.
Han är så rolig. Han tycker så himla mycket om mormor, Fanny och Felix. Han blev så ledsen så tårarna rann när vi skiljdes åt och skulle åka hem.
Nu sover han sött i sin säng.
Jag är lite sugen på att vårda mina fötter med nya fotfilen.
Gick runt gamla främby och galgberget
Pigga ben idag
Mumsigt med gröt, det blir man glad och stark av
Massa gott i hyllorna
Fabian och pappa
Nu ska filas fötter!!
Jag i samma dopklänning 1970, jag döptes för övrigt i Furuviksparken.

2 kommentarer:

  1. Var kommer din fina klänning från? /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den fin:) den är köpt på Indiska

      Radera