Summa sidvisningar

måndag 15 augusti 2016

Mindre bra start på veckan

 Det var väl tur att jag möttes av en välkomnande lapp på jobbet när morgonen för övrigt inte alls började bra.
 Fabian hade vaknat på fel sida och inget var bra för honom och han var lite ledsen.

Blev till att stressa iväg till jobbet lite då jag skulle handla innan också.
Gick ner för att ta cykeln till jobbet.
Tar då typ tio minuter istället för 45 när man går.

Försökte låsa upp cykeln men fick inte i nyckeln i låset.
Svor och provade flera gånger innan jag såg att låset var sönderbrutet!
Det är väl själva f-n att man inte ska få ha grejerna i fred!!!

Till saken hör att man måste ha nyckel för att komma in i cykeltur meter så nån som bor här måste ju ha gjort det, eller nån med nyckel in i alla fall.

Det var ett dyrt rejält lås jag hade så enda sättet att få bort det nu är vinkelkap....
Kul...
Den här lilla söta stackarn har bulor och skrapsår i hela ansiktet.
Nästan alltid när han ramlar så landar han på huvudet.
Reflexer att ta emot sig är näst intill obefintliga.

Sista veckan har han ramlat väldigt mycket. Vet inte vad det kan bero på.
Han kanske drar iväg på längden så kroppen inte hänger med riktigt.

Det är ett ständigt passande på honom. När vi var i Varberg så hälsade vi på ett par vänner där.
Dom hade tända ljus på bordet och jag passade på honom hela tiden.
Men tror ni inte han lyckades välta ett värmeljus och all stearin rann över handen på honom.
Han har ju inte känsel som oss normala heller.
Eller så är det att reflexerna tar så lång tid på sig upp till hjärnan att det onda hinner försvinna.

Inte ett ljud sa han, bara tittade på handen och stearinet som stelnade snabbt.
Det gick bra som tur var och han fick konstigt nog inte ett märke efteråt.


Men när han slår huvudet då blir han oftast riktigt ledsen.
Idag ramlade han precis när jag slagit ner rumpan på toa.
Så typiskt, man ska ha honom intill sig hela tiden.
Eller linda in honom i bomull....

Älskade lilla pojke ♡❤
 På tal om nåt helt annat så gjorde Robert riktigt goda hamburgare till middag idag.

Sen har jag pratat med affärsfastigheter om det finns nån möjlighet att få byta lägenhet.
Förhoppningsvis får vi kolla på nån nästa vecka.
Håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar