Summa sidvisningar

torsdag 16 juni 2016

Räkkryssning med mina trevliga "jobbisar"

 Idag var det sista badet på habiliteringen för Fabian innan sommaruppehåll. Han har varit sjuk och missat tre badtillfällen.

Jag och mamma gick och pratade med varandra på vägen dit. Tydligen så mycket att hjärnan kopplade ifrån helt.

När vi var inne på Neptunbadet och mamma parkerade vagnen för att gå in till omklädningsrummet så såg jag till min fasa att jag gått ända in med cykeln med mig!

Skrattade så mycket att jag blev tvungen att ringa Fanny. Känns så dumt att gå och gapskratta högt för sig själv.
Dom i receptionen fick sig ett gott skratt dom med när jag lite skamsen kom tillbaka för att gå ut med cykeln igen.

Ibland kan man ju funågra vad man har i huvudet egentligen.
Lite för mycket kanske....
 På jobbet har jag bakat silviakaka och haft bingo. Alltså jag älskar mina pensionärsvänner där ute.
Skrattade så jag fick ont i magen idag.
Dom är så himla roliga.
Hade blommor som priser och en herre vann och frågade sin sambo vilken färg hon ville ha på blomman då det fanns olika.
Välj själv svarade hon, ja då tar jag den med samma färg som på dina trosor sa han och tog en rosa.
Då har du nog varit hos nån annan svarar hon för den färgen har inte jag på mina idag.
Det blir alltid en massa tok när vi har bingo.
 På kvällen när jag skulle cykla till slussen för att möta upp mina jobbarkompisar innan räkkryssningen började det såklart regna.

Det var bara på med regnjackan och hoppa på hojen och trampa iväg ändå.
 Så typiskt, det har varit fint hela veckan och just idag, precis när vi ska ut då ska det regna.
 Det var inte lite heller...



 Det var bara att slå sig ner till dukat bord när vi kom ombord.

 En del vill vara med på bild och andra inte :)
 Det var så sjukt varmt och kvavt inne på båten att rutorna immade igen.
 Tur vi hade kallt vin och öl att svalka oss med.
 Fick en otroligt god äppeltzatziki till räkorna. Måste jag prova att göra själv nån gång.

 Fina stora villor efter vattenbrynet och ett litet runt fönster på toan.
 Vi har haft en supertrevlig kväll tillsammans. Det enda man skulle kunna anmärka på är att Helene som slickar mig på kinden fick en cider spilld på sig av en  servitör. För det fick hon cidern 4 (!!) Kronor billigare.
Jag gick fram och sa till att ni kan väl åtminstone bjuda på cidern när ni spillt ut den på henne. Väska och (vita) byxor blev alldeles blöta.
Ska prata med min kollega fick jag till svar.
Nån cider fick hon aldrig....Lite dåligt kan jag tycka.


 Det var fullbokat på båten och en trubadur som sjöng och spelade.
Halv elva var vi tillbaka i land igen och jag cyklade hem i regnet.
Nu ska jag krypa ner bredvid mina sovande pojkar. Det låg nämligen en liten rackare i vår säng och sov också.

Tack alla "jobbisar" för en trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar