Summa sidvisningar

söndag 5 juni 2016

Jag måste ha den bästa och roligaste släkten

När min kusins man fyllde 50 år gick vi ihop och köpte honom en flaggstång till deras paradis som ligger i Kättbo.

Nu var alla vi kusiner, mostrar, barn, ungdomar och respektive bjudna upp till dom på flaggstångs-släkt-födelsedagsfest. 
Min kusin fyllde nämligen år själv just igår.
Mamma undrade om jag kunde baka två budapeststubbar att ta med upp.
Självklart kunna de jag göra det.
Det bästa med dom är inte bara att dom är sjukt goda
Dom är även både gluten och laktosfria.
Dessvärre inget för nötallergiker då det är hasselnötter i smeten.
När tårtorna var klara och allt packat gav vi oss iväg efter att ha plockat upp mamma.
Vädret hade omöjligt kunnat vara bättre! 
I stort sett alla var där när vi kom och vi var totalt 34 stycken.
Hade det regnat hade det inte alls blivit lika trevligt.
Nu kunde vi vara ute hela tiden.
Några hade sina husvagnar med sig så att alla skulle få sovplatser.
Vi hade förmånen att få sova inne i stugan.
Ett glas kallt rosévin i solen gjorde gott när vi kom fram.
Bilderna talar för sig själv. Det är verkligen ett paradis dom har.
Vi har skrattat så käkarna värker och magmusklerna fått sig en dos.
Det blev femkamp som började med konstig frågesport.
Frågorna var om tävlingar vi skulle göra och vi skulle gissa på vem som vann.
Hur själva tävlingen gick till hade vi inte en susning om.
Kan säga att jag inte vann.
Man hade en korv i ett snöre man knöt runt midjan.
Sen var det "bara" att få korven i gung och ta den i munnen.
Herregud vi såg inte kloka ut!! 
Ett gäng dårar i skogen och jagar frågor :)
Man skulle fylla en skål med vatten med en trasig mugg.
Fabian fick vara med att kasta boll med lite hjälp av pappa.
Men roligast av allt var när det här gänget skulle snurra tio varv sen springa och skjuta in en boll i mål.
Fabian undrade nog vad dom höll på med. Tror ingen träffade bollen och det flög folk åt alla håll och kanter.
Jag badade inte i sjön men det var det många andra friskusar som gjorde.
Det var 20°C i vattnet.
Jag vill nog gärna ha minst 7 till.
Min man och min bror.
Den här bilden blev för rolig. Ser ut som att Jerker är i färd med att äta upp mamma och tagit en tugga av huvudet :)
Alla hade sin egen mat med sig så grillade vi och åt tillsammans.
Min brors ena vackra dotter Julia och jag ♡
Jerker skötte grillningen med bravur.
Mums!
Det var inga dåliga priser på prisbordet. 
Efter mat och prisutdelning blev det kaffe och tårta.
En trött Fabian somnade samtidigt som pappa som skulle natta honom.
Jag vet inte vem som nattade vem.
Jag badade i deras utomhusspa som var nästan 38 grader varmt. 
Det var så himla skönt när kvällen blev kylig så fort solen gått ner.
Så vackert
Det var även en vacker morgon. Dock lite kyligare än igår.
Kylskåpet var det största man kunde de ha tror jag.
En hel skåpbil att ställa ställa in väskorna med mat i.
Nu är vi tillbaka hemma igen.
Fabian har fortfarande feber och är inte riktigt pigg. 
På tisdag har han haft feber en hel vecka. Vi ska kontakta vårdcentralen igen då och få remiss till barn.
Stackars plutt♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar