Summa sidvisningar

onsdag 22 juni 2016

Mumsig midsommarlunch och nysydd folkdräkt

 Jag har typ världens minsta kök på jobbet.
Det brukar bli lagom rörigt där när jag håller på att laga mat och baka.

Men det funkar och det är ju huvudsaken. Idag höll jag dessutom på med tusen olika saker samtidigt.
 Gjorde en riktigt mumsig jordgubbstårta med lemoncurd och jordgubbsmousse i till kaffet efter maten.
 Enkla men goda ägghalvor, snittar med rökt kött och pepparrotsost och färskostfyllda skink rullar.
 Världens godaste silltårta på kavringsbotten. Den blev så populär att jag måste dela ut receptet på den. Ska göra den på midsommardagen också.
 Janssons frestelse hade jag också gjort.

 Sen skulle det dukas och fixas innan mina gäster skulle komma.

 Uteplatsen är klar och det blev toppenbra.
 På kvällen har jag suttit framför symaskinen. Håller på med ett babynest och så har jag sytt en ny masdräkt till Fabian då han växt ur sin förra.
 Endast det tråkigaste kvar att göra innan den är klar. 3 till knätofsar ska göras. Finns att köpa färdiga men såklart inte i den färgen som jag skulle ha.
Kan ju inte fira midsommar utan dräkt när man är mas :)

3 kommentarer:

  1. Hallo!!
    Sill tårtan lät intressant :) kan man få receptet?
    Glad midsommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fixar det imorgon här på bloggen :)

      Radera
    2. Fixar det imorgon här på bloggen :)

      Radera