Summa sidvisningar

söndag 8 maj 2016

Febrig Fabian och första grillningen

Fabian vaknade före kl 04. Strax efter ringde Roberts klocka då han skulle upp och jobba.
Vi gick upp hela familjen, söndag morgon före kl 05.

I sex tiden somnade han om. Skönt tänkte jag, då kan jag också slumra en stund till.
Hann lagom tänka tanken så var han vaken  igen.
Tyckte han kändes varm så jag tog en temp.
Jo då, mycket riktigt hade han feber.
Inte konstigt att han hade lite orolig i kroppen och svårt att sova.
Vi åt frukost och ritade lite.
Han har börjat rita på ett annat sätt. Inte bara streck utan även ringar.
Trots feber så har han varit snäll och hjälpt mig med tvätten idag.

Blir så full i skratt. Man får alltid kolla vad som ligger i innan man ska lägga i tvätt och starta maskinen.
När Robert kom hem från jobbet så grillade vi för första gången i år.
Gjorde egen tzatziki, så enkelt och så gott.
Brukar höfta lite som vanligt men gör den ungefär såhär:
1 riven gurka (som jag kramar vätskan ur)
2-3 pressade vitlöksklyftor 
4-5 dl turkisk eller grekisk yoghurt 
Salt
Citron
Smakar nästan bäst när den fått stå nån timme. 
Vi grillade kyckling, majskolvar och sparris och åt till.
Makalöst gott. Robert är kung på att grilla.
Det behövdes inte mer än detta. Enkelt och gott! 

2 kommentarer:

  1. Men hjälp så gott det ser ut!! Nu blev jag sugen på grillmat!! Nam! Är det riven pepparrot i såsen?? :-) Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vitlök som är i. Har skrivit recept nu :-)

      Radera