Summa sidvisningar

måndag 2 mars 2020

Vasaloppsträning och trångt i sängen

 Igår laddade vi upp inför vasaloppet med en lång bilkö efter frukost.

 Sista timmen körde jag ett hemmapass istället för att bara ligga i soffan och kolla på dom som slet i spåren.
Eller spår och spår, det var ju inga spår att åka i för dom som åkte skidor.
Men snö fick dom till sist, i sista minuten skulle man kunna säga.
 På eftermiddagen var vi till svärföräldrarna i Rog.
Jag knöt på mig dubbskorna efter att ha laddat upp med en semla och sprang mot Bjursås.
Inte den mest optimala uppladdningen för magen kanske.

Fick lov att få en bit för att inte göra i byxan...

 I morse hade jag sällskap av Fanny på gymmet.
Äntligen!
Som jag saknat hennes sällskap❤
Men hon har mått illa i början och nu har det gått över.

 Efter att ha hämtat Fabian på skolan följde vi med Fanny hem till tjejerna.
Där blev det pannkaksmellis.


 Sen gick vi ut och gjorde en snökoja.
Glömde dock ta kort på den när den blev klar.



 Vet inte vem som hade roligast, jag eller barnen.
Jag älskar att bygga snökojor och gjorde alltid det med mina andra barn när dom var små också.


 Vi fick lite bråttom hem för dom ringde från hjälpmedelscentralen och skulle komma och hämta Fabians rullstol för att byta hjul  och bromsar på den.
Han har såna bromsar han kan lägga i själv nu som ligger mot hjulen.

Det innebär att när han inte vill åt det håll vi ska så slår han i bromsarna så kommer vi ingenstans.
Nu ska vi få skivbromsar och bromshandtag på styret istället.
Då bestämmer den som kör honom när det ska bromsas och vilket håll vi ska åt 😊


 Fanny den lilla lustigkurren lyckades lura på Fabian världens största nalle.
Det var lite blickar vid rödljusen när vi stod där och en jättenalle satt fram bredvid mig.
 Kom hem till färdig middag så det var ju bra ändå.

 Hur Robert ska få plats i sängen i natt det blir en annan sak.
Vi får nästan bygga ut sängen om alla stora nallar, hästar och delfiner ska få plats.
Fördelen när dom ligger där i att Fabian sover på dom istället för på oss.
Han är ju ingen liten lätt plutt längre.
Igår lade jag ut en skärmdump på ett mess jag fick från Vianor där vi tidigare haft våra däck.
Idag fick jag ett samtal från Vianor som fått en skärmdump på det jag lade ut igår.
Dom ville förklara sig hur det låg till, jag hade missats att ta bort ur systemet trots att däcken inte fanns kvar där.

Killen som ringde var trevlig och jag kunde inte låta bli att skratta åt saken.
Han bad om ursäkt och sa att messet gick ut automatiskt från Finland.
Det är ju ingen bra reklam för dom i slutändan att försöka sälja på folk däck när det inte behövs.

Men jag kan inte låta bli att tycka att det ändå är lite fult att automatiskt skicka ut såna mess om däcken inte behövs bytas utan kan gå nån säsong till.
Så lite bluff och båg är det nog allt ändå.

Killen som ringde förra året var inte lika trevlig och han fick oss att avsluta att förvara däcken där.
Dessutom fick vi betala för tvätt av däck och fälg fast dom var otvättade.
Jag åkte dit och klagade såklart.

Tyvärr fick jag inte 4 nya sommardäck som kompensation.
Det hade ju varit rätt okej annars 😁

Men jag var välkommen tillbaka som kund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar