Summa sidvisningar

fredag 13 mars 2020

Äntligen frisk luft i lungorna, och en doft av nybakat bröd

 Stackars lilla Fabian är fortfarande helt orkeslös och hängig.
Inte ätit på flera dagar nu förutom lite mannafrutti.
Idag vill han knappt dricka heller och så är han lös i magen.

Men febern har sjunkit så jag hoppas att det är på väg att vända.
Men han är så svag på benen att han knappt kan gå utan måste bäras överallt han ska.

Måste bara försöka få i honom lite mer vätska och energi så han får tillbaka lite krafter❤
 Själv har jag tankat energi och sugit in frisk luft utomhus idag för första gången på hela veckan.
Tog en härlig promenad runt Kålgårn på förmiddagen.

 Så här jag fördrivit tiden med att byta i alla sängar och bakat mitt livs första lantbröd.
 Lite kul är det att min mormors gamla assistent matchar våran moderna kaffebryggare.


 Snyggt men hade nog kunnat gräddas några minuter till i ugnen.
Men det var inget större fel på smaken för det.

 Fabian har förflyttat sig från soffan till sängen i syrummet och somnat där.
Mig skickade han ut och så att jag skulle ligga i soffan.

Så nu ligger jag här och väntar på att bli serverad lyxmiddag.
Vi ska göra Clubsandwich med mitt hembakta bröd och egna strips till 👌

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar