Summa sidvisningar

måndag 16 mars 2020

Håll er borta från oss

 Kan det inte bara ge sig nu!?
Vi är sjuka alla tre med feber och hosta.
Fabians feber har dock gått ner lite och ligger nu runt 38° mot tidigare 40° men han hostar desto mera.
Han som dessutom har lite svårt för att hosta riktigt.

Han är fortfarande väldigt medtagen och orkeslös och sover mest hela dagarna och ligger i soffan eller sängen.
Magen har han inte skött på flera dagar, har visserligen inte ätit särskilt mycket heller.
Men är livrädd för att han ska bli förstoppad då han har svårt att sköta magen i normala fall också.
Han har kissat två gånger idag och fått i sig några smoothies och saft.
 I helgen har mitt rastlösa jag bakat och bakat.
Slutar väl med att jag får anmäla oss båda till Biggest Loser innan den här sjukstugan och isoleringen är över.
I lördags blev det frallor med timjan och flingsalt, blev riktigt goda måste jag säga!
Inte dom snyggaste, men goda.
 Igår gjorde jag päronbiskvier.
Det är mina favoriter.
Min feber har legat på strax under 38° i helgen så med Alvedon i kroppen har jag känt mig okej och rastlös här hemma.

Idag har jag sorterat alla mina tyger istället för bakning.
 Framåt kvällen slog hostan till med ny effekt och tempen steg så nu känner jag mig helt slut.
Jag som aldrig brukar ha feber har haft det hur många gånger som helst det här året.
Hög feber dessutom som däckar en totalt.

Robert skulle ha varit till ortopeden idag med sin arm.
Men dom ville med full förståelse inte ta emot honom när han hostar så.

Det är tur att jag har en pigg och frisk mamma som pysslar om oss.
Hon kom med en hel påse smoothies till Fabian och hängde på vår dörr❤
 Vi har mat i frysen och bunkrat med bakverk i alla former så vi klarar oss.
Tar skithuspapperet slut får vi väl spola av röven i duschen för nåt sånt har vi inte bunkrat😁

Ringde faktiskt 1177 idag för börjar bli orolig över Fabian som är så himla dålig än.
Men dom rådde oss att stanna hemma så länge han kan kissa och får i sig vätska.

Man känner sig rätt liten när det blir såhär.
Måtte det vända så vi får bli friska snart, särskilt lilla Fabian❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar