Summa sidvisningar

lördag 14 mars 2020

De går bra nu.....eller inte

 Vi isolerar oss i hemmet ännu.
Fabian har legat antingen i soffan eller sängen sen i onsdags.
Behövs fortfarande bäras in till toaletten men har faktiskt gått själv en gång idag och hållit mig i handen som stöd.

Blev så pass pigg efter en supp Alvedon att han orkade reta mig genom att säga "do ajs" som betyder du är bajs hundra gånger.
Ett gott tecken ändå 😅

Han har druckit dåligt idag, inte kunnat sköta magen men fått i sig en halv potatis och ett par fiskbullar.
Sista han åt var i tisdags.

 Jag och Robert har ändå lyckat till det med god mat här hemma.
Igår gjorde vi riktig finmiddag på enbart saker vi hade hemma.
Clubsandwich blev det.

 Strips gjorda på potatis som friterades i tre omgångar och mitt hembakade bröd till clubsandwichen.
Dressingen var en köpt tryffelaioli och allt blev helt galet gott!

 Idag har jag bakat vaniljfläta.
Måste ju fördriva dagarna med nåt.
Helst skulle jag vilja ge mig ut och springa men mitt knä värker fortfarande av bara promenaden jag tog igår.



 Vi kommer att ha frysen full om vi inte blir friska snart.
Jag kände mig pigg i morse men efter att ha hållit igång i köket kom febern och smög sig på igen.
Det här med att vila och ta det lugnt är inte riktigt min grej...
 När jag ändå var i köket och stökade så slängde jag ihop en argentinsk vitlöksgryta som fick stå och puttra i över tre timmar.
Köttet bara rasade isär när vi åt den till middag.
Så himla gott!
 Inget brukar ju gå som jag tänkt eller planerat.
Så även nu.
Detta år skulle jag lägga i en högre växel vad gäller träning.
Det har kroppen satt stopp för ordentligt med svårlösta sår och nu ett knä som spökar.
Kunde knappt gå på benet igår när jag skulle hem från min promenad.

Helst skulle jag ju bara vilja ge mig ut och springa i solen som varit framme.
Men glöm det!

Fyller ju 50 år i maj och vi hade bokat resa i april.
Men den blir inte heller av.

Jag hoppas vi kan komma iväg hela stora familjen i höst istället.
Törs knappt planera in något längre.
Man blir ju bara besviken när det går åt pipsvängen ändå...

Imorgon blir det ny dag och nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar