Summa sidvisningar

onsdag 11 mars 2020

Coronaskräck och magsjuka

 Igår vaknade jag av illamående.
Klarade mig från att kräkas men sprang på toaletten hela dagen och hade dessutom feber.
Har jag nog aldrig haft vid nån magsjuka innan.

Idag mår jag bättre även om magen knorrar lite fortfarande.
 Nån som inte riktigt mår bra däremot är Fabian.
Han vaknade med nästan 40° i feber.

Läste att coronaviruset hittat till Dalarna också till slut.
Jag vill helst bara låsa in mig med Fabian som ligger i riskzonen.

Han har försvagad muskeltonus och har därmed svårt att hosta upp slem.
Det blir näthandel med mat och undvika folk så gott det går.
Men var ska man får gränsen?

Man kan ju inte bara hålla sig hemma med honom heller.
Måste ju jobba så man har råd att leva också.

Jag tycker det här viruset är riktigt otäckt som sprider sig som en löpeld.
Särskilt när man har Fabian som är extra känslig.
Vi har nog aldrig varit så noga med att tvätta och sprutar händerna som nu.

Händerna blir torra som fnöske men rena från bakterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar