Summa sidvisningar

söndag 13 oktober 2019

Roliga aktiviteter och kalas för Fabian

 Tårtförberedelserna har hållit på i flera dagar.
Första gången jag på riktigt försökt mig på att göra figurer med sockerpasta.
Fabian ville ha en tågtårta så det var bara att lägga manken till och göra tåg.
 Tåg hade vi även på frukostbordet på fredagsmorgonen.
Ibland har vi knappt plats att äta för allt som ska vara på bordet.
 Efter att ha lämnat Fabian på skolan åkte jag hem och åt frukost i lugn och ro.
Sen knöt jag på mig skorna och gav mig ut på en längre springtur.
 Det var dock på väldigt tunga ben.
Ibland känns det som att man flyger eller svävar fram och ibland som att man har två blyskor på fötterna.
Jag lyckades ändå ta mig 17 km så det var ju bra.

 Middagen blev på tu man hand på Pinchos då mormor passade Fabian efter att ha hämtat honom på skolan.


 På lördagen fortsatte förberedelserna med tårtan.
Bakade tårtbottnar och gjorde fyllningar.

 På kvällen var jag ut och bowlade med mamma, Elin och Fanny.


 Så himla roligt och hur Elin lyckades vinna är för oss alla ett stort frågetecken 😉😅
Tog igen oss med en öl efter matchen i väntan på att gå till Basta där vi bokat bord för att äta.


 Fanny var lite kinkig över att ha fått spö av syrran i bowlingen, eller av alla rättare sagt för hon kom sist 😊

 Men hon blev glad igen när den goda maten kom in.
Jag och Fanny åt risotto med sparris och parmesanchips, Elin pizza och mormor pasta.

 Vi drog därefter vidare till Harrys för en drink.
Elin åkte hem tidigare och jag tog det lugnt då vi skulle ha kalas idag och tårtan skulle göras klar.
Fanny och mormor dom gick "all in" 😂
 Vi hade en fantastiskt rolig kväll som alltid när vi är tillsammans!

 Förberedelserna med tårtan fortsatte i morse.
Jag har färgat och blandat olika färger för att få rätt nyans på mina saker.

 Fabian har varit med och bevakat hela tiden.



 Inte det lättaste att få till marsipanlocket.
Fick dölja skavankerna med lite träd och grejer.



 Jag blev ändå nöjd med slutresultatet för att vara nybörjare.

 Hann med att baka lite kakor också.
Fabian hade maskeradkalas och dom som ville fick klä ut sig 🙂

 Alice kom först som prinsessa, även Lovis var prinsessa då det hände en liten olycka i spindelmandräkten 🥰

 Lovis gillade verkligen tårtan och begrundade den noga ändå tills det var dags att äta den.




 Fabian fick massor med paket som kanske inte uppskattades fullt lika mycket av hans föräldrar som av hans syskon och farfar😊

 Kusin Elisa var prinsessa och farmor hon hade klätt ut sig till häxa😅




 Så var det dags att blåsa ut ljuset och skära upp tårtan.
 Jag som från början tänkte göra den dubbelt så stor fick massor med tårta över...
 Mormor och Fanny var inte fullt lika fartfyllda idag som igår 😂
Fabian är nog mycket nöjd med sin kalasdag.
Imorgon fyller han hela 7 år!
Otroligt vad tiden rusar iväg och åren bara susar förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar