Summa sidvisningar

fredag 4 oktober 2019

Nöjen, lurendrejare och barnarbete

 Igår började jag jobba senare för jag skulle ha räkfrossa på kvällen.
Körde ett träningspass hemma i vardagsrummet, blev överkropp.
Armar, rygg och mage.

Bra uppladdning inför räkfrossan.
 Brukar duka lite finare när vi har såna här lite extra trevliga aktiviteter med finare glas och vikta servetter.
 Lite goda tillbehör till räkorna 👍
 Och så en av mina vänner som varje år lägger upp sina skal så vackert på tallriken👌😊
 Jag hade ingen bil så jag tog mig en liten springtur hem med ryggsäcken på ryggen som extra tyngd.
Lite mörkt och skumt på sina ställen men jag var ordentligt upplyst med både reflexer och blinkande lampor.
 I morse gick jag till gymmet efter att ha lämnat Fabian på skolan.
Började med 20 minuter på löpbandet med lutning som uppvärmning.
Sen en halvtimme styrka på ben och rumpa.
Avslutade med 40 minuter på crosstrainer.
 Snabb som blixten var jag efteråt.
Gick från gymmet 12:35.
12:55 var jag på Fabians skola och då hade jag till och med hunnit duscha och smort in mig 😁
 Vi åkte ut till tjejerna i Grycksbo och där fick Selma och Fabian hänga tvätten åt Fanny.
Dom gjorde det riktigt bra till en början, spårade dock ur lite lätt efter ett tag 😅
 Imorgon ska jag få min present jag fick i Maj av Robert.
Vi ska nämligen åka till Stockholm och se på Sissela Kyle och bo på hotell en natt.
Ska bli riktigt roligt.

Felix fyller år på söndag så jag, Fanny, Selma och Fabian åkte till Ikea för att fixa present till Felix innan vi åker till Stockholm.

Fabian ville ha mat där och så fick det bli 😊
Måste berätta nåt jag tycker är så otroligt olustigt och hoppas att jag aldrig råkar ut för det själv.

Men det verkar vara en intensiv period med bedragare i farten.
En av mina vänner höll på att bli lurad på en summa pengar av någon som ringde och sa sig vara från banken.
Personen fick min vän att logga in på sin swish och fick därmed tillgång till dennes konto.
Ett inlogg till hade lett till att dom kunnat tagit pengar från kontot.
Nu slutade det ändå rätt bra då denne fattade misstankar och slängde på luren efter ett ganska långt och trovärdigt samtal.

Häromkvällen fick jag ett konstigt och udda meddelande på Messenger av en Facebook vän.
Den ville att jag skulle logga in på min bankdosa åt den som skrev till mig.

Jag hade precis lagt mig och skrev att jag gjort det för att få den att fatta att jag inte tänkte gå upp och logga in på nån dosa.

Sen slog det mig att det här lät skumt, den här personen en skulle aldrig be mig om nåt sånt.
Skrev till Fanny direkt och skickade en skärmdump på samtalet.

Hon känner personen som blivit hackad på sin Facebook och ringde den direkt.

Så himla olustigt!
Jag fattar inte hur folk lyckas ta sig in överallt.
Att folk blir lurade har jag full förståelse för.
Man ska vara uppmärksam och på sin vakt hela tiden vad det än gäller tydligen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar