Summa sidvisningar

fredag 18 oktober 2019

Den som väntar får ibland vänta onödigt länge

 I veckan tog jag mig vatten över huvudet när jag skulle baka dagens fika till kaffet.
Jag bakar det mesta själv.
Är bara när det krisar till sig riktigt med möten och annat som jag inte hinner baka som det blir köpebröd.
Men jag har oftast hembakt i frysen att ta fram vid såna tillfällen.
 Jag gjorde bakelser i veckan som tog lite längre tid att göra än jag räknat med.
Gjorde först botten som jag stansade ut.
Fyllde med en ring med vaniljkräm och hallonsylt i ringen.


 Sen på med ett till lock och så grädde på toppen.

 Sist ett lock av marsipan som jag färgat själv och så ett hallon på toppen.
 Lade på sista locket precis när första gästen trillade in på fika 🙂
Eller fikat blev efter ett musikquiz rättare sagt.

 I veckan har jag hunnit med både gym och löpning.
 Hade ingen bil igår så då var det ju perfekt att passa på att jogga hem efteråt istället.
Tog en liten omväg så.det blev ca 4,5 km hem.
 Fabian fick 39,6° i feber i veckan.
Lite mysigt ändå när han somnar mot axeln på en på kvällen.
Man får passa på att mysa lite.
Dom stunderna är få då det oftast ska gå i 140 knyck för jämnan❤
 Jag har ett litet problem.
Varje kväll får jag sendrag i tån bredvid stortån.
Kan det bero på nåt särskilt att man får sendrag hela tiden?
Brukar säga till Robert att nu får du dra ut min tå igen 🙃

 Och idag var dagen vi väntat på sedan i Mars kommen.
Det var då jag ringde habiliteringen och sa att Fabian blivit för lång för sin rullstol.

I Maj fick vi komma upp för att dom skulle ta mått på honom för utprovning av rullstol.
I september fick vi en tid på hjälpmedelscentralen som jag min virrpanna lyckats ta fel på dag på så den missade vi...
 Idag kom vi då äntligen dit.
Det visade sig då så enkelt att dom bara kunde göra lite enkla justeringar på hans nuvarande rullstol så att han kan ha den ett tag till.
På en timme hade dom flyttat ner fotstödet, bytt sittdynan till en tjockare, längre, fixat freewheelet och satt dit ett nack/ryggstöd.

I 6 månader fick vi alltså vänta på denna enkla åtgärd.
Jag är så in i vassen trött på vår habilitering men ändå drar jag mig lite för att byta till Borlänge.
Vår sista som vi tyckte så mycket om och som verkligen kände förtroende för, och som kände oss och Fabian sen dag 1 vi började gå där har slutat nu.
Det byts personal där hela tiden tycker jag.
 Nu sitter han bekvämt i sin rulle igen❤

 Fanny och Selma sover hos mig och Fabian i natt.
Vi har tränat hemma efter en långpromenad ute.
Ätit sushi och pysslat.




 Dom var så duktiga att pyssla ihop fina saker och dom tyckte att det var kul också.
Rusta hade så bra grejer för bara 10 kronor.


 Imorgon får jag kanske hjälpa Fanny ur sängen.
Jag har oftast mer träningsvärk efter ett tufft hemmapass än ett pass på gymmet.
Vet inte om det beror på att jag törs ta i mer hemma än där.

Kul med sällskap av Fanny och barnen idag i alla fall.
Selma älskar att träna hon också precis som Fabian 💪🥰


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar