Summa sidvisningar

söndag 14 juli 2019

Träning, utekväll, barnbarn och goda kakor

 Min första semesterdag startade jag med lite löpning.
 Gick dess värrebinte så bra på grund av värkande benhinnor.
Jag hankade mig fram nästan 9 km sen fick jag ringa Robert som kom och hämtade mig vid Stångtjärn.

 Har beställt ID-armband till alla barnen. Fabian kommer alltid att få ha ett sånt på sig.
Sen är det perfekt att ha på flickorna också om man är ute på vift bland mycket folk och dom skulle komma bort.

 I fredags var jag ner på stan och kollade rean.
Hittade en hel del till bra pris.
Bland annat det här fina linnet för 60 kr på Cubus.
Jeansen hittade jag tidigare på Lager 157 för 100 kr.

 Mamma erbjöds sig att passa Fabian så vi kunde gå ut och äta och vi var inte sena att tacka ja till det.
 En härlig sommarkväll på tu man hand och middag i lugn och ro.

Inte mycket gör mig så stressad som att äta med Fabian.
Det är så att tuggorna växer i munnen...


 I natt har Selma sovit hos oss.
När man sover med henne får man sovmorgon 👍😁
 07:30 sov hon till, rena lyxen 😊


 Efter frukosten somnade Fabian om i sin säng igen.
Jag och Selma passade på att baka lite kakor under tiden.


Kolakakor: 30 stycken
  • 100 g smör
  • 1 dl socker
  • 1 msk vaniljsocker
  • 1 msk sirap
  • 2 1/2 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • Låt smöret bli mjukt i mikron. Blanda med socker, vaniljsocker, sirap, vetemjöl och bakpulver.
    Halvera degen. Forma till 2 rullar (för 30 st). Lägg dem på bakpappersklädd plåt och platta ut dem.
    Grädda i 175°C i 10-12 minuter. Ta ut plåten och skär kakorna diagonalt.
 Hallongrottor : 22 st
  • 4 1/2 dl vetemjöl
  • 1 dl socker
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 200 g smör (eller margarin)
Fyllning
  • 1 dl fast hallonsylt
  • Sätt ugnen på 200°C.
    Blanda samman mjöl, socker, bakpulver och vaniljsocker i en skål. Skär matfettet i mindre bitar och tillsätt det. Arbeta snabbt samman till en deg, gärna i matberedare. Om du låter degen vila en liten stund i kylen blir den lättare att hantera.
    Forma degen till valnötsstora bollar. Lägg i muffinsformar på plåtar.
    Fyllning: Gör en fördjupning i varje kaka och klicka i lite sylt.
    Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter. Låt kallna på galler.

 När Fabian vaknat satt Selma och han och jämförde sina ID-armband, hon hade valt ett med enhörningar och Fabian ett med hajar på. Alice har också enhörningar och Lovis fick med rosa hjärtan 🙂❣



 Efter lunch hade vi lovat gå ner på stan och köpa glass.
 Vi fick med oss en Superhero och en dinosaurie ner på stan 😅





 Det var riktigt varmt ute så dom var lagom svettiga och varma i sina dräkter så en glass svalkande nog gott🍦





 Stannade till i lekparken på vägen hem.

 Jag hade lovat Selma att vi skulle cykla hem henne till Grycksbo.
 Fabian ville också vara med så det blev ett ordentligt träningspass för benen idag.
Ett tungt lass att dra runt på🚴‍♀️💪

 Himlen blev allt mörkare ju närmare Grycksbo vi kom.
 Vi klarade oss precis innan det började åska och Robert kom och hämtade oss så vi fick skjuts hem.

Imorgon ska jag till Fanny och piffa till mig i håret.
Ska bli spännande och kul 😊💇‍♀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar