Summa sidvisningar

fredag 12 juli 2019

Semester!!

 I måndags körde vi ett träningspass hemma jag och min lilla träningskompis.
Han älskar att vara med och träna 💪😀
 Jag har ju jobbat dom två sista veckorna ute i Grycksbo och sista veckan har jag cyklat.
Så vackert på onsdag morgonen med en spegelblank Varpan så jag fick lov att stanna och ta kort.
 Jag har varit på löpskola i veckan och vi körde backintervaller på jungfruberget.
Var helt slut när jag kom hem.
Men så kul det att träna i grupp.
Man tar ut sig på ett helt annat sätt än när man kör själv.
 Bakat har jag gjort på andra istället också.
Vi hade så mycket päron så jag gjorde en härlig päronkaka på några av dom.

Recept:
  • 150 g smör
  • 3 dl strösocker
  • 3 ägg
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 päron
  • 1,5 msk strösocker
  • 1 msk nystött kardemumma
Sätt ugnen på 175 grader. Smöra och bröa en rund form.
Vispa smöret och strösockret luftigt. Vispa ner ägget ett i taget.
Blanda vetemjöl och bakpulver och vänd ner det i smeten. Klicka ut smeten i formen.
Skär päronen i klyftor (ta bort kärnorna) och vänd dem i strösocker och kardemumma. Tryck ner i smeten i önskat mönster.
Socker och kardemumma som blir över kan du strö över kakan.
Grädda mitt i ugnen i 45-50 minuter. Känn med sticka när kakan är klar.

 Igår när jag cyklat hem min sista arbetsdag innan semestern kom Felix in och bjöd oss på en tur i sin pappas finbil.
 Fabian älskar att åka i Rasmus Chevrolet och att åka Buick utan tak gjorde honom helt lyrisk😊


 Vi stannade till på Slussen och tog en semesteröl 🍺
Fabian fick en glass🍦
 När vi kom hem fick han följa med Felix till kiosken.
Han hade fått en tidning av Felix och var så glad att jag hörde hans glädjetjut långt innan jag kunde se dom 😅❤

Blir lite trött på att bo där vi bor ibland. Markplan vore toppen.
Fabian kastar ut allt nedanför balkongen och det är väl tur att vi inte har någon under oss.
Varje dag får man gå ner och hämta saker och det är lite trist att inte kunna ha balkongdörren öppen när det är sommar och skönt ute.



 Hatten blåste av i vinddraget när vi åkte bil och han såg så rolig ut när det blåste på honom.
Hatten stannade som tur var kvar i bilen i alla fall 😄

Idag börjar min första semesterdag och den ska jag använda till att rensa i förrådet, vädret är ju inte badvänligt så börjar med nåt tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar