Summa sidvisningar

söndag 7 juli 2019

Ny arbetsplats och långt mellan inläggen då hinner mycket hända

 Fabian har gjort sin sista dag på förskolan.
Det var så tårarna trängde fram när vi skulle hem på eftermiddagen.
Vi hade köpt ett halsband till hans resurs på förskolan.
Det var gjort av en isländsk 5-krona, ett handsågat hantverk som vi hittade i Tällberg när vi var på tur med mina vänner på jobbet.
Eftersom Fabian och hans resurs badar en gång i veckan passade symbolen med två delfiner bra💕
 Min träning har mest varit promenader och hemmaträning då mina benhinnor fortfarande spökar och gör ont när jag springer.

Nere på stan håller dom på att måla en trasmatta tvärs över stora torget.
Eller ja den är ju klar nu.
Men när dom höll på så satt jag och tittade på medan jag väntade på en bekant jag skulle äta lunch med.
Alltså folk....det var avspärrat och skyltar att målning pågick.
Trots det så gick folk rakt i den nymålade färgen.
Glodde ner i mobilen och hade ingen som helst notis om att det fanns en värld utanför den.
Och det var inte ungdomar, nej en dom fick ropa i åt att släppa blicken från mobilen och kolla sig omkring hon var då äldre än mig.

 Vi har varit på sommarland i Leksand med Fanny, Jesper och tjejerna.

 Vi hyrde en stuga som visade sig vara full i inneboende redan när vi kom dit.
Jag har på riktigt aldrig nånsin sett så mycket myror inomhus någon gång!

Det var helt svart på golvet i köket!!
Så himla vidrigt.

Robert ringde receptionen och vi fick byta stuga, tyvärr fanns ingen sån vi hade bokat kvar utan vi fick en ännu bättre för samma pris.
 11 sovplatser med sovloft och till och med diskmaskin.
 Vi fick gott om plats att sova allihopa i samma stuga.
Så var det två dagars inträde på sommarland.

Första dagen åkte vi karusell så vi var helt snurriga.
Vädret var helt okej för karuseller men för molnigt för att bada i.
 Dagen efter började jag med 6 km löpning efter den fina strandpromenaden.
Sen kom solen och vi badade hela dagen tills det var dags att åka hem.

Det var så bra för det satt skyltar att det var förbjudet att hålla på med sina mobiler vid badet utan man skulle hålla ögonen på sina barn.
Vi låste in alla våra mobiler i ett värdeskåp.

Men jag önskar att jag hade haft kameran och mobilen när Robert åkte fritt fall.
Helt galet!!
Jag skulle inte ens gå upp i tornet man åker ifrån!!
Sjukt högt!

Nån som tyckte att det var kul att åka vattenrutchkana det var Fabian det.
Han och jag åkte hur många gånger som helst.

Han verkligen älskar att vara i vattnet och bada.
Varmt och skönt vatten var det i poolerna också, det var det inte när mina andra barn var små.
Då var man halvt förfrusen i dom kroppsdelar man haft i vattnet.

Nu var det riktigt skönt och behagligt.
 Jag har även "börjat" på nytt jobb.
Var länge sen man hade arbetskläder på sig.
Jag är på en dagverksamhet dom två sista veckorna innan jag går på semester.
Det var lite svårt att få tag på vikarier så jag fick stänga min träffpunkt och rycka in här.

Första veckan gick bra och nu har jag en vecka kvar 🙂

Faktiskt kul och lärorikt att göra något nytt.
Hade det här varit för nåt år sedan hade jag haft sån ångest och vet i tusan om jag ens klarat av att gå dit.
Idag var det inga problem alls.
Ingen nervositet, osäkerhet eller ångest och panikattacker.

Jag kände mig helt lugn och hon jag jobbar med där är så trevlig och lättsam.

 Jag och Robert hade det trevligt i fredags också.
Fick gå ut och äta middag i lugn och ro.
Vi testade nya stället på Stora torget.
Åt grillbuffé och en isande kall öl till maten i frostigt glas.
 Avslutade med en drink efter maten och vi var hemma igen innan kl 21.

Mer än så orkar man inte i min ålder 😴😅

 På lördagen var det Thughest race genom hela stan med start och mål på Lugnet.
 Vi kollade först hinderbanorna nere på stan sen gick vi upp till Lugnet.

 Vi hade sån tur att vi fick så passande kunde åka turisttåg tillbaka ner på stan.

 Robert är borta i helgen och Alice och Elin har sovit hos mig och Fabian.

 Idag tog vi en liten tur till Rättvik och åt på Diners 45 tror jag den hette.

 Det var 50-tals inrett och amerikanskt från golv till tak och mat.

 Till Fabians Stora glädje så fick vi dessutom sitta och äta i en snygg bil.
Han sa att det var Rasmus bil vi satt och åt i 😊

Köpte pannkakor till Fabian men dom var tyvärr lite för tjocka, hårda och torra för att han skulle kunna äta dom.

Men jag hade mat med till honom för säkerhets skull som han kunde äta.

På tillbakavägen stannade vi till hos Elin och Alice för att Fabian ville hoppa studsmatta med Alice.

Han somnade sött efter ett bad när vi kom hem.
Har varit ett par nätter med orolig sömn och tidiga mornar.
Då blir man extra trött.

Jag har börjat vara med i en löpargrupp,  imorgon ska jag dit igen.
Missade i onsdags på grund av värkande benhinnor så ser fram emot imorgon för nu har benen fått vila från löpning nästan en vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar