Summa sidvisningar

onsdag 11 juli 2018

Som värsta lyxhustrun och annat skoj

 Alltså vilken sommar vi har!
Jag älskar när det är på riktigt när det är rätt årstid.
Som i vintras, jag älskade att det var flera meter med snö, trots snökaoset som blev i stan med oplogade och trånga gator.

Det var en riktig vinter och en mycket vacker vit sån.

Lika nu med sommaren, älskar värmen och solen.
Även fast det kan bli lite väl varmt och torrt.
Men är det sommar så är det.
Man kan bada och sitta ute på kvällarna utan att frysa ihjäl.
 Igår morse hade vi en mysig förmiddag i lekparken.
Min syster med familj var i Falun och hälsade på i några dagar.

 Vi bestämde att ses i lekparken så att barnen fick härja fritt.
Fanny kom in med alla tjejerna också.
 Det var full rulle med fem barn mellan 1 och 5 år.

 Lovis och Alice tog en skön paus i stora gungan.
Lovis höll nästan på att somna i den❤

Tycker att det är lite roligt med födelsedagarna jag och mina syskon har på våra barn.
Jag och min bror har barn födda på samma datum och min syster och bror har också barn födda på samma datum.
Och så mina döttrar som också har barn födda på samma datum.

Lättare att komma ihåg deras födelsedag då😀
 Jag har sparat på mina presentkort länge men nu är det bara ett kvar.

Började med fötterna.
Igår var det fransar och bryn som fick lite färg och form.
Så skönt att slippa sminka sig över sommaren.

Nu är det bara håret kvar sen är jag piffad från topp till tå.
Känns så himla lyxigt att kunna unna sig dessa saker.

 På kvällen kom Rasmus och Fanny hem och ett par kompisar till dom som även dom var syskon.
 Vi gjorde goda drinkar och hade musikquiz och skrattade så tårarna rann.
En mycket trevlig kväll blev det!

 Idag har vi varit hos farmor och farfar och hjälpt dom göra klart på deras helt fantastiska altan dom byggt.

Så snyggt med glasräcket och alla blommor på altanen eller trädäcket kanske det heter.

Jag och Fabian hittade en massa goda smultron på gården.
Har nog inte plockat smultron och satt på strå sen jag var liten tror jag🙂
 Fabian tog en liten vila i soffan, Robert spelade kort med sin pappa och jag lutade omkull mig i solstolen.

Säger det igen.
Jag älskar denna sommar som verkligen är som en sommar ska vara🌞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar